کم‌پشتی موی سر مشکلی است که اغلب افراد چه زن و چه مرد با آن مواجه هستند. در زیر به روش‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌تواند در ضخیم ساختن ساقه مو به شما کمک کند.

پیش از هر چیز بهتر است بدانید یکی از دلایل نازک شدن ساقه مو عامل ارث و ژنتیک است. علاوه بر این دلایلی از قبیل حساسیت، آلودگی آب‌وهوا، تغذیه، آرایش مو و استفاده از مواد شیمیایی در نازک شدن ساقه مو مؤثر است.  

بایدها و نبایدها

استفاده از شامپوهای نامناسب و آسیب‌رسان زیبایی موهای شما را به خطر می­اندازد. بهتر است از شامپوهای استانداردی استفاده کنید که مخصوص موهای نرم و نازک هستند.

از شانه­­ های دانه‌درشت استفاده کنید. برس کشیدن علاوه بر ریشه مو به ساقه­های مو آسیب‌زده و موجب کشیدگی، وز شدگی و نازک شدن مو می‌شود.  موها را با کش یا مانند آن محکم نبندید. این کار نیز باعث کشیدگی و نازک شدن مو می‌شود.

تا جایی که می‌توانید موهای خود را با استفاده از وسایل الکتریکی مانند سشوار یا اتو مو خشک‌ کنید. خشک‌کردن موی سر بلافاصله پس از حمام آسیب­های فراوان به مو می‌زند.

و اما تغذیه

همان‌طور که پیشتر گفته شد تغذیه نقش مهمی در سلامت و زیبایی مو دارد. لذا با رعایت برخی نکات می‌توانید آن‌ها را قوی و درخشان سازید.

مصرف پروتئین را جدی بگیرید

همان‌طور که میدانید یکی از پایه­های اصلی ساختار مو پروتئین است. پروتئین نقش بسزایی در رشد و تقویت موها بر عهده دارد. لذا در هفته با مصرف مرغ، ماهی، تخم‌مرغ و نخود، لبنیات و لوبیا به مقدار کافی به بدن خود پروتئین برسانید.

امگا ۳ برای جلوگیری از ریزش مو

بدن برای رشد و پرپشت شدن موها به مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا۳ نیاز دارد. پس برای اینکه بتوانید با خوردن ماهی سالمون و ساردین، گردو و در صورت امکان آووکادو، امگا3 بدن خود را تأمین کنید.

ویتامین B برای جلوگیری از ریزش مو

بیوتین یکی از انواع ویتامین B است که مصرف آن به عنوان مکمل برای رشد و تقویت مو و ناخن‌ها بسیار توصیه می‌شود. منابع غذایی خوب بیوتین سبزیجات، گردو، جگر، برنج با پوسته و تخم‌مرغ است که وجود این ویتامین از سفید شدن زودرس موها و ریزش آن جلوگیری می‌کند.