مهر ۲۷, ۱۴۰۱

تجربه یک تابستان دوست داشتنی

عرق‌سوز شدن پوست بدن بر اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود نمی‌آید، بلکه زمانی ایجاد می‌شود که گرمای بیش‌ از اندازه به بدن برسد و بدن با تولید بسیار زیاد عرق، واکنش نشان دهد.

درمان خانگی عرق‌سوز شدن

• ابتدا محل عرق‌سوز شده را با کمی شامپوی بچه و آب ولرم تمیز بشویید و سپس گیاه  آلوئه‌ورا که اثر خنک‌کنندگی و درمانی دارد روی آن بمالید.

• قراردادن کیسه‌ی یخ به روی موضع عرق‌سوز شده نیز باعث خارج شدن پوست از حالت التهاب می‌شود.

• خمیری از جوش‌شیرین، آب و پودر بلغور جو دو سر تهیه کنید و روی موضع به آرامی بمالید. این عمل باعث ترمیم پوست می‌گردد.

• هنگامی‌که پوست شما خشک است هرچند ساعت یک‌بار مقداری آرد ذرت روی پوست خود بریزید و ماساژ دهید.

روش‌های طبیعی رفع بوی بد عرق

تابستان باعث تعریق بیشتر بدن می‌شود و اکثر مردم از بوی بد عرق خود و دیگران در عذاب هستند. البته علاوه بر گرما استرس، خستگی، اضافه‌وزن و مصرف برخی مواد غذایی نیز باعث بد بو شدن عرق می‌شود.

توصیه می‌کنیم برای خلاص شدن از بوی بد بدن را‌ه‌های زیر را نیز امتحان کنید:

• جوش‌شیرین خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و از رشد باکتری‌ها پیشگیری می‌کند. می‌توان آن را به‌صورت پودری یا مخلوط با آب به بدنتان بمالید.

• سنگ زاج سفید از سولفات آلومینیوم و پتاسیم تشکیل‌شده و یک ماده‌ی ضد باکتری و ضد عرق طبیعی است. این سنگ ارزان‌قیمت، با تنگ کردن منافذ پوستی در کنترل تعریق و کاهش بوی بدن مؤثر است. برای استفاده از آن کافی است سنگ را خیس کرده و به پوست زیر بغل بزنید.

مرطوب‌کننده‌ای خانگی برای پوست‌های خشک

ماسک خیار و شیر

خیار را پوست بگیرید و حلقه کنید، سپس شیر پرچربی که از یخچال بیرون آورده‌اید را در کاسه بریزید و حلقه‌های خیار را در آن قرار دهید. اجازه دهید حلقه‌ها برای ۲۰ دقیقه در شیر استراحت کنند. سپس آن‌ها را روی پوستتان بچینید و ۲۰دقیقه در حالت آرامش قرار بگیرید. وقتی خیارها را از روی صورتتان برداشتید، یک پنبه را به شیر آغشته کنید و روی صورتتان بمالید. سری دوم این ماسک هم باید ۱۰ دقیقه روی صورتتان قرار بگیرد تا اثرش روی پوست باقی بماند. خیار را که روی پوستتان بگذارید، در همان لحظه خنکی‌اش را احساس می‌کنید.این ماسک ارزان و در دسترس، پوستی را  که به دلیل تغییرات آب و هوایی خشک‌شده و به آب‌رسانی نیاز دارد، آرام می‌کند و طراوت ازدست‌رفته را به آن بازمی‌گرداند.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]