مهر ۱۹, ۱۴۰۱

روش های احیا و بهبود موهای آسیب دیده

قطعا بعضی از افراد را دیده‌اید که موهای پرپشت و خوش‌حالت و براقی دارند، بدون اینکه از روتین نگه‌داری خاصی پیروی کنند در اینگونه موارد شاید بتوان وراثت و جنس مو را یکی از مهمترین نکات تاثیرگزار بر سلامت مو دانست. و البته تعداد افرادی که از خشکی مو رنج میبرند نیز کم نیست. عوامل متعددی هستند که میتوانند باعث خشکی و شکنندگی مو شوند. برای مثال حرارت زیاد دستگاههایی همچون سشوار و یا اتو مو، به بافت مو آسیب رسانده و به مرور زمان باعث خشک شدن ساقه  مو و خرد شدن انها میشود. و علاوه بر این قرار دادن مو در معرض مواد شیمیایی همچون رنگ مو و یا دکلره هم ساختار و فرم مو را به طور کلی تغییر میدهند و آب میان بافتی مو را گرفته و ظاهری زبر و وز و خشک و کدرر به مو میدهند. شاید شما جز هیچ کدام از این دسته افراد نباشید و باز هم موهایی خشک و غیرانعطاف‌پذیر داشته باشید. یادتان باشد بعضی از موها مانند موهای فر ذاتی خشک و زبر دارند و لازم است با استفاده از محصولات آبرسان آنها را احیا کنید.

یکی از راه‌های احیا موهای آسیب ‌دیده رساندن پروتئین به ساختار مو است. تمامی مواد مرتبط با مو از جمله شامپو، ماسک مو، نرم کننده و انواع سرم‌ها و کرم‌های مو حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند. این محصولات درمانی به ساختار پروتئین شکسته مو کمک می‌کنند و باعث رشد و استحکام و سلامت مو میشوند.

مراقبت از موهای آسیب دیده

اگر شما عادت به استفاده مکرر از سشوآر و اتوی مو دارید، اولین قدم کنار گذاشتن آنهاست.  وسایل حرارتی که تماس مستقیم با سطح مو دارند، موهای آسیب دیده شما را بیشتر تخریب میکنند. پس اگر تصمیم به احیای موهای خود گرفته‌اید، لازم است که استفاده روزانه از این محصولات را کنار بگذارید.

استفاده از ماسک موهای طبیعی

یکی دیگر از راههایی که میتوانید برای کمک به بهبود وضعیت موهایتان استفاده کنید، ماسک‌های خانگی هستند. از قدیم دستورالعمل‌های متفاوتی برای تهیه این ماسک‌ها پیشنهاد شده است. عموما مواد طبیعی فواید بسیاری دارند که با شناخت خواص آنها و نیاز موهایتان و استفاده مکرر از آنها میتوانید به نتایج مطلوبی برسید. از بهترین مواد مغذی و طبیعی برای مو که خواص بسیاری دارند میتوان روغن زیتون و روغن نارگیل، تخم مرغ ، حنا و… را نام برد.

استفاده از محصولات شیمیایی

امروزه کمپانی‌های متعدد با تولید محصولات متفاوت در تلاشند تا نیاز افراد را پاسخگو باشند. اگر موهایی بسیار آسیب دیده و شکننده دارید شاید استفاده از ماسک‌های خانگی نتوانند بطور کامل آنرا ترمیم کنند. محصولات کاربردی متعددی در بازار وجود دارد که میتواند موثرتر عمل کند. زیرا آزمایشات فراوانی انجام شده تا این محصولات به عرصه فروش برسند و شما با شناخت آسیب و نیاز موهایتان میتوانید محصولی مرتبط را تهیه کنید. از آنجایی که این محصولات قیمت نسبتا بالایی دارند توصیه میکنیم قبل از خرید حتما درباره آنها تحقیق کنید و نظر افرادی که از آنها استفاده کرده‌اند را جویا شوید.

یکی از ساده‌ترین راههایی که برای شروع درمان آسیب‌دیدگی موهایتان لازم است رعایت کنید، انتخاب شامپو مناسب است. شامپو جز لاینفک بهداشت فردی محسوب میشود و شما هفته‌ای چندین بار از آن استفاده میکنید. پس انتخاب شامپویی که مناسب موهای آسیب دیده شما باشد را در نظر بگیرید. شماپو موهای آسیب دیده و رنگ شده اکتیو همراه خوبی برای موهای شماست تا کاملا سلامت و شاداب باشند.

معرفی محصول شامپو موی سر مخصوص موهای رنگ‌‌شده و آسیب‌دیده ۴۰۰ گرمی اکتیو

موهای خشک اغلب کدر به نظر می‌رسند. شانه‌پذیری این نوع مو نسبت به سایر موها، سخت‌تر است. موها در هم گره‌خورده و دارای موخوره است. از نظر ظاهری نیز این نوع مو کدر، وز و شکننده هستند و ظاهر زیبایی ندارند. برای شستن این نوع مو نباید به‌هیچ‌عنوان از آب داغ استفاده شود، زیرا خشکی مو را دو چندان می‌سازد. برای شستن این نوع مو باید از شامپوهای مخصوص موهای خشک که نرم‌کنندگی و رطوبت رسانی بالایی دارند استفاده کرد.

اغلب موها به مرور زمان به دلیل استفاده از رنگ مو، سشوار، دکلره، برس زدن بیش از حد، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سایر عوامل شیمیایی و فیزیکی دچار صدماتی می‌شوند که از آن‌ها به‌عنوان موهای آسیب‌دیده می‌توان نام برد. این آسیب‌ها اگر درمان نشوند و مو مجدد احیا نشود، به مرور زمان شکننده می‌شوند و دچار ریزش‌های مقطعی، موخوره و شوره می‌شوند. توصیه می‌شود قبل و بعد از اعمال شیمیایی و فیزیکی روی مو، مراقبت‌های لازم را به عمل آورید و از شامپوهای مخصوص این موها استفاده کنید.

شامپوی موی سر اکتیو با تنظیم چربی و جلوگیری از شوره سر موجب لطافت و درخشندگی موها می‌شود. این محصول دارای ترکیبات مؤثر جهت شادابی پوست و موی سر و همچنین پایداری بیشتر رنگ مو بوده و به‌دلیل وجود عصاره انار در این شامپو ریشه موها تحریک‌شده و بهتر تغذیه می‌شوند. با شامپو انار اکتیو موها ترمیم، تقویت و بسیار نرم و درخشان می‌شوند. این محصول سبب تثبیت رنگ مو می‌شود و شفافیت و خاصیت ابریشمی موها را افزایش می‌دهد.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]