آبان ۳, ۱۴۰۱

شامپو بدن تان شما را انتخاب می کند

چربی برای پوست بد نیست
صابون‌ها پوست را به شدت خشک می‌کنند و چربی طبیعی آن را از بین می‌برند؛ ضمن اینکه مواد تشکیل‌دهنده صابونی، هیچ جایگزینی برای چربی ازدست‌رفته پوست ندارند. بنابراین استفاده مداوم از صابونها، رطوبت طبیعی پوست را از بین می‌برد و حتماً پس از شستشو با این محصولات، باید از لوسیون‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده شود.

شامپو بدن، بیماری‌ها را منتقل نمی‌کند

شامپوهای بدن، حاوی مواد فعالی هستند که خاصیت تمیزکنندگی شان را بیشتر می‌کند. همچنین نگهداری و استفاده بهداشتی از شامپو بدن آسان‌تر از صابون‌های قالبی است. بااینکه در هر بار استفاده از صابون، لایه رویی آن ساییده می‌شود اما استفاده از صابون مشترک، می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های عفونی پوستی (مثل قارچ و …) به دیگران شود. موضوع دیگر محیط مرطوب حمام و محفظه همیشه خیس صابون است که احتمال رشد قارچ‌ها و میکروب‌ها و انتقالش به افراد خانواده را افزایش می‌دهد؛ اما شامپو بدن چنین مشکلی ایجاد نمی‌کند و نه‌تنها باعث انتقال بیماری‌های پوستی نمی‌شود، بلکه استفاده از آن بسیار سریع، ساده و مؤثر است.

به مواد تشکیل‌دهنده شامپو بدن دقت کنید

برخی شامپوهای بدن، حاوی مواد مرطوب‌کننده مثل گلیسیرین هستند که رطوبت بیشتری جذب پوست می‌کنند. این نوع شامپوها برای پوست‌های خشک مناسب‌ترند. بااینکه پوست، هر ماه خود را بازسازی می‌کند اما لایه‌بردارهای معمولی کمک می‌کنند سلول‌های مرده قبل از پوسته‌شدن و ناصاف شدن، از بین بروند. لایه‌بردارها همچنین باعث می‌شوند پوست بتواند بعد از دوش گرفتن، رطوبت بیشتری جذب کند. ازآنجاکه نوع متفاوتی از لایه‌بردارها در محصولات زنانه و مردانه استفاده می‌شود، بهتر است موقع خرید این محصولات، به نیاز پوستتان بر اساس جنس پوست، سن و سبک زندگی‌تان دقت کنید.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]