مهر ۳۰, ۱۴۰۱

اسرار داشتن پوستی زیبا

یک قانون طلایی

قبل از خواب، از پاک‌شدن کامل مواد آرایشی روی پوست صورت اطمینان حاصل کنید. پوست نیاز به نفس کشیدن دارد و آرایش مانع از آن می‌شود. آیا پاک‌کننده آرایشی ندارید؟ کافیست کمی روغن زیتون را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و آن را روی صورت خود ماساژ دهید تا آرایش کاملا از روی صورت پاک شود. حداقل یک یا دو بار در هفته، پوست خود را لایه‌برداری کنید و لایه های مرده را از بین ببرید و پوست خود را سالم‌تر و روشن‌تر سازید. همچنین می‌توانید یک گردو را به صورت پودر با َماست ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید، زیرا آنتی اکسیدان‌های موجود در گردو به حذف کثیفی و لایه‌برداری پوست کمک می‌کند.

تلفن همراه و مضرات آن برای پوست

گوشی‌های همراه جزو آلوده‌ترین ابزارهایی هستند که باکتری روی آنها چندین برابر بیشتر از فرچه توالت محاسبه شده‌است. در طول روز، مواد آرایشی، کرم‌های صورت و آلودگی‌های محیطی روی صفحه نمایش آنها تجمع کرده و با هر تماس تلفنی، این میکروب‌ها مجددا به پوست تزریق می‌شوند و از این طریق باعث مسدود شدن منافذ پوستی، ایجاد آکنه، چین و چروک و حساسیت‌های پوستی می‌گردند. لذا سعی کنید از هندزفری استفاده کنید و گوشی‌های خود را دائما با دستمال‌های ضد باکتری تمیز کنید.

شما هرآنچه می‌خورید، هستید!

از خوردن میوه‌های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین‌ها غافل نشوید. رژیم غذایی حاوی ویتامین C کافی و چربی و قند پایین، پوست شما را سالم و روشن می‌سازد. یک رژیم کم قند و چربی را انتخاب کنید، که می‌تواند سطح انسولین را پایین نگه‌دارد و به سلول‌ها اجازه می‌دهد تعادل سالم را برقرار کنند. تاجایی که می‌توانید خوردن غذاهای تند و خمیری، نمک و سرخ‌کردنی‌ها را از وعده‌های غذایی خود حذف کنید و مواد غذایی مانند برنج، بلغور، جو دوسر و سیب زمینی را جایگزین آن‌ها کنید.

عرق کنید!

ورزش کنید. دویدن و یوگا به گردش خون در بدن کمک می‌کند و روند پاکسازی بدن را تسریع می‌سازد. قبل و بعد از ورزش، مراقبت از پوست را جدی بگیرید. پس از ورزش پوست را تمیز کنید و آن را با روغن سویا یا روغن زیتون مرطوب و نرم کنید.

یک خواب زیبا داشته باشید

سعی کنید هر شب حداقل ۸ ساعت بخوابید. اگر به اندازه کافی نخوابید، پوست خسته و تیره می‌شود. هفته‌ای دوبار، پیش از خواب صورت خود را با عسل ماساژ دهید. این کار باعث تسکین و شفافیت پوست می‌گردد.

خورشید و پوست

کرم‌های ضد آفتاب با SPF حداقل ۱۵، اشعه UVA و UVB را مسدود می‌کند. از آنجایی که اشعه‌ آفتاب باعث ایجاد چین‌وچروک، لکه‌های پیری و سایر مشکلات پوستی می‌گردد، باید پوست خود را در برابر نور خورشید محافظت کنید. فراموش نکنید! پوست شما در روزهای ابری و سرد نیز به کرم ضد آفتاب نیاز دارد. در این شرایط آب و هوایی بهتر است از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ گرم استفاده کنید.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]