آبان ۳, ۱۴۰۱

رازهای تمیزی لباس کودکان

رازهای تمـیزی لـباس کـودکـان

لباس کودکان در مقایسه با بزرگتر‌ها بیشتر در معرض لکه  قرار دارد، چون بچه‌ها نمی‌توانند موقع بازی کردن یا غذا خوردن مراقب لباس‌های خود باشند. ضمن اینـکه برخی لـکه‌هـای روی لباسهای آنها به راحتی پاک نمی‌شود. در ادامه با روش پاک کردن برخی لکه‌های رایج لباس‌های کودکان آشنا می‌شویم.

لکه های پروتئینی

لکه‌های ناشی از شیر مادر، شیرخشک، غذا و آب دهان کودک، لکه‌های پروتئینی محسوب می‌شوند و برای پاک کردن آنها باید ابتدا لباس را در آب سرد خیس کرده و سپس مقداری مایع لباسشویی کودک را به آن اضافه کنید. آنزیم‌های موجود در این شوینده به لکه‌ها حمله و پروتئین‌ها را هضم می‌کنند. پس  از پاک شدن لـکه‌هـا، لـباس‌هـا را به روش معــمول بشـوییـد.

لکه میوه، آبمیوه و مربا

لکه‌های ناشی از میوه‌های رنگی و آبمیوه‌ها معمولا لکه‌های سرسختی هستند و با شستشوی عادی از بین نمی‌روند. در این موارد، لباس را ابتدا با آب سرد بشویید و در مخلوط مساوی آب و الکل بخیسانید.اگر لکه از بین نرفت، از محلول‌های لکه‌بر استفاده کنید. همچنین می‌توانید لباس را در محلولی که با نسبت مساوی آب و سر که سفید تهیه کرده‌اید، خیس کرده، سپس آبکشی کنید و با مایع شستشوی لباس کودک بشویید.

نکته مهم: پوست نوزادان و کودکان بسیار حساس است لذا باید پس از هربار استفاده از مواد پاک‌کننده، لباس را کاملا آبکشی کنید و مطمئن شوید مواد پاک‌کننده کاملا از روی لباس شسته شده‌اند. همچنین حتما از مایع لباسشویی مخصوص کودکان استفاده کنید. اسانس هایپوآلرژیک موجود در مایع لباسشویی کودک مانع سوزش، خارش و حساسیت پوستی می‌شود.

پوست نوزادان و کودکان بسیار حساس است و باید پس از هربار استفاده از مواد پاک کننده، لباس را کاملا آبکشی کنید و مطمئن شوید مواد پاک‌کننده به طور کامل شسته شده‌اند. همچنین بهتر است لباس‌ کودکان در هوای آزاد خشک شوند.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]