بهمن ۱, ۱۴۰۱

نحوه جلوگیری از کوچک و بزرگ شدن لباس

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده است که لباستان مدتی بعد از شستشو با ماشین لباسشویی کوچک شده یا کش آمده باشد؛ یا آستین‌ها دراز شده و در یک کلام لباس دفرمه شده باشد. برای پیشگیری از این اتفاق تلخ، بهتر است با برخی از نکات مهم آشنا شوید تا لباس را همانطور که هست از ماشین خارج کنید. در ادامه قصد داریم با آموزش نحوه جلوگیری از کوچک و بزرگ شدن لباس همراه شما باشیم.

راهنمای جلوگیری از کوچک و بزرگ شدن لباس

در ادامه به نکاتی که گفته می‌شود، توجه داشته باشید.

برچسب لباس را بخوانید

چه بخواهید لباس را خشکشویی کنید چه با آب سرد و به صورت دستی بشویید یا در ماشین لباسشویی قرار دهید، برچسب لباس اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید؛ این‌کار باعث می‌شود تا مطمئن شوید لباس‌هایتان در طول شستشو و خشک کردن گشاد و تنگ نشده لباس‌ها را مطابق با اصول استاندارد خود، شستشو می‌کنید.

از نرم کننده لباس استفاده کنید

تفاوت لباس با استفاده از نرم کننده و بدون استفاده از آن، بسیار محسوس است. نرم کننده لباس با کیفیت، کمک می‌کند تا لباس خشک یا کشیده نشود و راحت‌تر به شکل اولیه خود بازگردد.

لباس‌ها را در هوای آزاد خشک کنید

به هیچ وجه قبل از خشک شدن لباس را آویزان نکنید؛ برای از بین بردن رطوبت اضافی قبل از اینکه لباس خود را آویزان کنید تا خشک شود، آن را روی یک حوله تمیز و ضخیم به صورت صاف قرار دهید و از پایین بغلتانید؛ سپس در حین حرکت آب، آن را فشار دهید و آویزان کنید.

از چوب لباسی مناسب استفاده کنید

هنگام آویزان کردن لباس در کمد، از چوب لباسی که اندازه لباس باشد استفاده کنید. اگر چوب لباسی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد قسمت بالایی لباس از حالت اصلی خود خارج می‌شود؛ اگر لباسی را بدون دکمه یا زیپ آویزان می‌کنید، آویز را از پایین لباس بالا ببرید تا قلاب از خط گردن بیرون بیاید.

بهتر است لباس‌ها را تا بزنید

برای جلوگیری از کوچک و بزرگ شدن لباس بهتر است آن را تا بزنید. تا کردن ژاکت‌ها و تی‌شرت‌ها و صاف نگهداشتن آن‌ها به لباس کمک می‌کند تا شکل خود را بهتر حفظ کند. استفاده از چوب لباسی می‌تواند باعث کش آمدن آن‌ها شود.

دکمه‌های لباس‌ها را ببندید

هنگام پوشیدن و در آوردن لباس و قرار دادن لباس‌ها در کمد، حتما دکمه و زیپ آن‌ها را  ببندید تا از گشاد شدن لباس جلوگیری کنید.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]