آبان ۳, ۱۴۰۱

مراقب رنگ پریدگی لباس ها باشید

مراقب رنگ‌پریدگی لباس‌ها باشید.

موقع شستن لباس‌های تیره همیشه این نگرانی وجود دارد که بعد از شستشو رنگ‌شان از بین برود و اصطلاحا بور شوند. بخصوص چادرها و لباس‌های مشکی بعد از چند بار شسته شدن از سکه می‌افتند و رنگ و روی کهنگی به خود می‌گیرند. مساله دیگر این لباس‌ها این است که موقع شستشو پرز می‌گیرند؛ اما برای همه این مشکلات راه حل وجود دارد.

راه حل پرزهای سمج لباس های تیره

اگر لباس‌های تیره پرز بگیرند پاک کردن پرزها کار ساده‌ای نیست، چون با سماجت به لباس می‌چسبند. این مساله بخصوص در چادرهای مشکی و شلوارهای تیره بسیار اتفاق می‌افتد. به همین دلیل بهتر است پس از شستشوی این لباس‌ها با مایع تیره شوی،از نرم‌کننده استفاده کنید.مایع نرم‌کننده‌ با کاهش الکتریسیته ساکن مانع از جذب پرز به لباس می‌شود.

مشکی‌ها، مشکی می‌مانند

اگر نمی‌خواهید لباس‌های مشکی بور شوند بهتر است آنها را با آب سرد بشویید، چون آب گرم از عواملی است که به رنگ لباس آسیب می‌رساند. در حالی که آب سرد، رنگ لباس را ثابت نگه می‌دارد و عمر آن را طولانی‌تر می‌کند. بهترین و موثرترین روش برای این نوع لباس‌ها، استفاده از مایع تیره‌شوی است. این مایع روی لباس سفیدک باقی نمی‌گذارد، سریع شسته می‌شود و علاوه بر تثبیت رنگ لباس باعث نرمی و لطافت آن می‌شود. نکته مهم دیگر این است که لباس‌های مشکی را نباید برای خشک کردن در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید چون آفتاب باعث از بین رفتن رنگ آنها می‌شود.

برق انداختن لباس‌ با سرکه

برای شستشوی دستی لباس‌های مشکی، آنها را در تشتی که حاوی یک فنجان سر که سفید و آب سرد است قرار دهید و بعد از نیم ساعت خیساندن در این محلول به آرامی شسته و با آب سرد آبکشی کنید. سپس مجددا با آب سرد و مایع تیره شوی بشویید.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]