دی ۲۴, ۱۴۰۱

نحوه شستن ملحفه سفید!

تختخواب شما باید یک مکان پرآرامش باشد. شما لیاقت یک خواب راحت در ملحفه‌های کاملا تمیز و خوشبو را دارید. حتما می‌دانید که باید دست کم ماهی یک بار ملحفه‌های تخت را بشویید تا از رشد باکتری در آنها جلوگیری شود اگر می‌خواهید ملحفه‌ها مثل روز اول تمیز و تازه باشند و شب روی بالش تازه شسته شده راحت بخوابید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

نکات مهم در شستن ملحفه‌های تخت

  • تمام برچسب‌های مراقبت از پارچه را بخوانید تا مطمئن شوید که هیچ الزامات خاصی برای شستن آن وجود ندارد. بیشتر ملحفه‌ها را می‌توان در خانه در ماشین لباسشویی شست اما پارچه‌های مخصوص ممکن است نیاز به بررسی دقیق داشته باشند.
  • هرچه لکه طولانی‌تر بماند، پاک کردن آن سخت‌تر است. بنابراین با پرکردن سینک یا سطل با آب گرم و نصف پیمانه پودر لباسشویی اکتیو ملحفه را درون آن قرار دهید و محلول را کاملا با دست مخلوط کنید. اگر ملحفه به سمت بالا آمد از یک حوله برای غوطه‌ور نگهداشتن آن استفاده کنید. پس از خیساندن به آرامی آن را از محلول خارج کنید تا در ماشین لباسشویی بشویید. به این ترتیب لکه‌های ملحفه قبل از اینکه فرصتی برای ماندگاری پیدا کنند، از بین می‌روند.
  • از گرمترین تنظیم آب در ماشین لباسشویی استفاده کنید که برای لباس ایمن است. اما به این نکته هم توجه کنید که برخی افراد بیشتر از اینکه در لباس‌هایشان باشند در رختخواب هستند وقتی ما لباس‌هایمان را مرتب می‌شوییم بنابراین ملحفه‌ها را هم باید مرتب تمیز کنیم.
  • درست مانند لباس، براساس رنگ ملحفه را جدا کنید. رنگ‌های تیره یا قرمز می‌توانند ملحفه شما را رنگی کنند.
  • در صورت امکان ملحفه‌ها را جلوی آفتاب آویزان کنید تا خشک شوند، آفتاب یک ضدعفونی کننده طبیعی است و به روشن شدن رنگ سفید کمک می‌کند. اگر می‌توانید این کار را هر دو ماه یک بار انجام دهید. اگر آب و هوا یا زمان اجازه نمی‌دهد، ملحفه‌ها را در خشک کن خشک کنید.
  • همیشه ملحفه‌ها را اتو کنید. زیرا اتو کردن به از بین بردن آخرین میکروب‌ها و گرد و غبار که ممکن است بعد از شستشو باقی بماند، کمک می‌کند. اتو همچنین به شما کمک می‌کند تا ملحفه‌های تخت را به راحتی بیندازید.

هنگام شستن ملحفه‌ها از چه دمایی استفاده کنیم؟ گرم یا سرد؟

هنگام شستن ملحفه‌هایی که حدود یک سوم از شبانه‌‎روز را در آن می‌گذرانید هیچ چیز مهمتر از آن نیست که آنها تمیز و سفید از ماشین لباسشویی خارج شوند. با این حال هنوز ممکن است با این معضل قدیمی دست و پنجه نرم کنید که ملحفه‌ها را باید با آب گرم بشویید یا سرد؟ در طول خواب ملحفه‌ها آغشته به چربی بدن و کثیفی‌های سطحی می‌شوند که حاوی میکروب‌هایی است که فقط با آب گرم از بین می‌روند. شستشوی با آب گرم مایت‌ها و گرد و غباری را که می‌توانند در رختخواب باشند نیز از بین می‌برد. ترکیبات پلی استر خود را با آب گرم و ملحفه‌های پنبه‌ای را با آب داغ حداقل هر هفته یک بار بشویید تا خوابی آرام داشته باشید.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]