مهر ۹, ۱۴۰۱

چطور پیراهن‌تان را اتو کنید

داشتن ظاهر مرتب و تمیز تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شغلی و شخصی همه دارد. به همین دلیل هم هست که اتوی لباس در اولویت قرار می‌گیرد. اگر نمی‌دانید چطور لباستان را اتو کنید و در کمترین زمان با بهترین ظاهر از خانه بیرون بروید کافی است این مطلب را تا پایان بخوانید. یک پیراهن صاف و بدون چروک همیشه تاثیر خوبی می‌گذارد.

چگونه پیراهن خود را اتو کنیم؟

در ادامه نکات مهم مربوط به اتو کردن پیراهن را برای شما بیان می‌کنیم.

خواندن برچسب قبل از اتو کردن پیراهن

قبل از اتو کردن برچسب پیراهن را بخوانید. لباس‌های پنبه‎ای اتوی داغ را تحمل می‌کنند در حالی که پیراهن‌هایی با جنس پلی‌استر توانایی تحمل اتوی داغ را ندارند. برچسب لباس باید الزامات مراقبتی را به وضوح بیان کند؛ اما اگر شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم که اتو را روی پایین‌ترین درجه قرار دهید و به آرامی کار را شروع کنید. می‌توانید دما را تا زمانی که چروک‌های پیراهن کم‌کم باز شوند، افزایش دهید.

ابتدا یقه پیراهن را اتو کنید

برای اتو کردن یقه پیراهن بهتر است ابتدا از قسمت داخلی یقه شروع کنید؛ از مرکز یقه به سمت کناره‌ها بروید و سپس پیراهن را برگردانید و سمت دیگر را هم به همین شکل اتو کنید.

روش اتو کردن شانه پیراهن

برای اتو کردن شانه پیراهن یک طرف را روی انتهای باریک میز اتو قرار دهید؛ سپس از جایی که یقه به بدنه پیراهن می‌رسد شروع کرده و به پایین اتو کنید. این کار را با قسمت دیگر هم انجام دهید.

روش اتو کردن سرآستین‌های پیراهن

اتو کردن سرآستین و صاف درآوردن آن بسیار مهم است. برای اتو کردن سرآستین، پیراهن را به شکلی قرار دهید که دکمه‌ها یا سوراخ‌های سرآستین رو به بیرون باشد. ابتدا قسمت داخلی سرآستین را اتو کرده و سپس آستین را برگردانید و قسمت بیرونی آن را اتو کنید. سرآستین دیگر را هم به همین شکل اتو کنید.

روش اتو کردن آستین‌ها

پیراهن‌ را در وضعیتی قرار دهید که آستین‌ها صاف باشند. اگر چین و چروکی روی روی آستین به وجود آمده، آن را برطرف کنید. ابتدا جلوی آستین را اتو کرده سپس پشت آن را اتو کنید. آستین دیگر را هم به همین شکل اتو کنید.

جلو و عقب پیراهن را اتو کنید

از قسمت جلویی پیراهن شروع کنید و دقت داشته باشید که اتو کردن دکمه‌ها را فراموش نکنید؛ برای اتو کردن دکمه‌ها، روی آن‌ها فشاری وارد نکنید تا نشکنند. پیراهن را برگردانید و پشت آن را هم اتو کنید.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]