اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

فواید شستن مو بدون شامپو

این سال‌ها، زیاد شنیده‌ایم که شامپو نکردن مو راهی برای سالم‌تر نگه‌داشتن آن است. برخی به‌شدت معتقدند که شستن موها با آب خالی می‌تواند باعث آزاد شدن چربی مفید پوست سر شود. شاید در ابتدای این مسیر، موها کمی چرب و ناخوشایند به‌نظر برسند، اما به‌تدریج به درخشش آن‌ها اضافه می‌شود. واقعیت چیست؟ آیا مزایایی در کار است؟ فواید شستن مو بدون شامپو چیست؟ در ادامه، برایتان خواهیم گفت.

شستن یا نشستن؟ مسأله این است!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، ترند و هشتگ‌هایی هم درباره نشستن مو و شستن مو بدون شامپو رایج شده‌اند. این روزها، در شبکه اجتماعی تیک‌تاک، مدام به شمار کاربران طرفدار این روش اضافه می‌شود. 

برخی فقط از آب برای شستن موها بهره می‌برند و بعضی هم به‌دنبال شست‌وشوی موها با نرم‌کننده‌های طبیعی یا موادی نظیر سرکه سیب هستند. 

برخی متخصصان با این روش‌ها موافق‌اند. به‌گفته آن‌ها، برای پاک‌سازی آلودگی و غبار روی موها می‌توانید از آب خالی استفاده کنید. 

در واقع، به‌زعم آن‌ها استفاده از شامپوها باعث می‌شود تا چربی طبیعی مو و پوست سر از بین برود. چنین روندی موجب می‌شود که پوست سر خشک و مستعد شوره‌زدن شود. 

مزایای شستن مو بدون شامپو چیست؟

با توجه به نظر متخصصان، فواید شستن مو بدون شامپو کم نیست. از مزایای این روش باید به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

قرار نگرفتن مو در معرض مواد شیمیایی خشن برخی شامپوها

زمانی که موها با شامپوهایی غلیظ و سرشار از اسانس‌های مختلف شسته می‌شوند، حالت خشک و شکننده‌ای پیدا می‌کنند. با شستن مو بدون شامپو می‌توانید چربی طبیعی‌اش را حفظ کنید. موهایی که سطح سالمی دارند، ریشه قوی‌تری هم خواهند داشت و دچار ریزش نمی‌شوند.

پاک‌کنندگی بی‌خطر مواد غیرشامپویی و طبیعی

طرفداران نه گفتن به شامپو از شامپوهای معمولی اجتناب می‌کنند، چون حاوی مواد شیمیایی مضر و سولفات‌ها به‌عنوان پاک‌کننده‌ هستند. اگرچه سولفات فولیکول‌های مو را به خوبی تمیز می‌کند، اما پوست سر را خشک می‌کند. جایگزین‌های طبیعی برای شامپو به شما کمک می‌کند موهای خود را به آرامی و بدون آسیب رساندن به آن‌ها تمیز کنید.

بیشتر شدن حجم موها

زمانی که شامپوهای تند و غلیظ، پوست سر را خشک و آسیب‌پذیر می‌کنند، امکان سست‌شدن ریشه هم قوت می‌گیرد. پس یکی از فواید شستن موها بدون شامپو همین است. یعنی، ریشه مو آسیب نمی‌بیند و از حجمش کم نمی‌شود.

 

حفظ چربی طبیعی سر و مو

شما به سادگی می‌توانید شامپوهای گیاهی را در خانه با مواد طبیعی درست کنید. ضمن اینکه می‌توانید برای شستن موهای خود فقط از آب کمک بگیرید. این روش برای افرادی که موهای مجعد، ضخیم، پیچ‌دار و فِر دارند، بسیار مناسب است.

 اگر موهایتان مستعد گره‌خوردن است، آن‌ها را فقط با آب تمیز کنید و سپس به‌سراغ نرم‌کننده‌ای مناسب بروید. حذف شامپو باعث می‌شود که سبوم به طور یکنواخت روی پوست سر پخش شود و موهایتان را مرطوب نگه دارد.

شامپو نکردن همیشه ایده خوبی است؟

هرچند که شامپو کردن موها می‌تواند با مزایایی همراه شود، اما واقعیت این است که همیشه ایده خوبی نیست. بسیاری از محصولات بازار ترکیبات آسیب‌زننده‌ای به موها دارند و باعث خشک‌شدن و شکنندگی‌شان می‌شود. شمار زیادی از شامپوها هم اسانس‌ها و افزودنی‌هایی مضر برای موها دارند، اما اگر محصول مناسبی انتخاب کنید، شامپوکردن حتماً به شما توصیه می‌شود.

با وجود شامپویی مناسب می‌توانید:

  • پوست سر و موها را به‌خوبی پاک‌سازی کنید؛
  • جلوی ریزش موی ناشی از آلودگی‌های جمع‌شده حوالی ریشه مو را بگیرید؛
  • مانع از ترشح زیاد هورمون کورتیزول شوید که ناشی از استرس است و با شستن مو متعادل‌تر می‌شود.

انتخاب شامپوی مناسب، بهتر از نشستن مو است

شستن موها با شامپو یا بدون آن، بسیار مهم است. نباید هرگز از شستن موها غافل باشید و به بهانه مفید بودن چربی طبیعی آن، غبار و آلودگی‌ها را از آن پاک نکنید.

برند اکتیو از جمله مواردی است که محصولاتی مناسب به بازار عرضه می‌کند. با مصرف شامپوهای مختلف این برند، جای نگرانی بابت خشک‌شدن پوست سر و مشکلات دیگر باقی نمی‌ماند.

متخصصان و دانشمندان پرشمار با طراحی ترکیبات بی‌خطر برای شامپوهای اکتیو به تولید محصولاتی سالم و کاربردی کمک کرده‌اند. در ادامه از تعدادی از شامپوهای پرطرفدار و باکیفیت این برند برایتان می‌گوییم.

انتخاب شامپوی مناسب، بهتر از نشستن مو است

شامپو حجم دهنده ۳۵۰ml اکتیو

این شامپو مخصوص کسانی است که موهای نازکی دارند. وجود مواد مفید و مغذی مانند ویتامین B5 در آن، باعث می‌شود که حالت‌دادن به موها آسان شود، پرحجم‌تر به‌نظر برسند و البته چربی آن‌ها تنظیم و تعدیل شود.

اگر فکر می‌کنید که شستن مو بدون شامپو ایده خوبی است، باید بدانید که استفاده از شامپوهای مناسب، فکر بسیار بهتری است.

شامپو تقویت‌کننده ۳۵۰ml اکتیو

یکی دیگر از محصولات مطلوب اکتیو هم همین شامپوی تقویت‌کننده است. اگر موهایتان ضعیف شده یا در دوره‌ای استرس‌زا به‌سر می‌برید، حتماً مصرف این شامپو را به‌خاطر بسپارید.

 چنین محصولی به شما کمک می‌کند که موهای تضعیف‌شده (به‌واسطه دلایل مختلف از جمله استرس)، قوی بماند یا دست‌کم دچار وضعیت بدتری مانند ریزش و نازک‌شدن شدید نشود. در فرمولاسیون این شامپوی اکتیو از موادی مانند ریشه جینسینگ استفاده و با ویتامین‌های B5 و B6 هم مغذی شده است.

حالا نوبت شماست!

هرچند که شستن مو بدون شامپو از ترندهای روز دنیا و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی است، اما در انجام آن باید دقت به‌خرج بدهید. پیروی کورکورانه از هیچ ایده‌ای درست نیست. بخشی از این ایده صحیح به‌نظر می‌رسد و نباید موها را به‌طور مداوم با مواد شیمیایی در تماس قرار بدهید، اما استفاده‌ نکردن از شامپویی مفید و مناسب هم اشتباه است. شامپوهایی با قدرت پاک‌کنندگی بالا مانند محصولات اکتیو می‌توانند موها را تمیز نگه دارند. این شامپوها با وجود خواصی چون ترمیم‌کنندگی به زیبا و سالم‌ترشدن مو هم کمک می‌کنند. نظرتان چیست؟‌ از شامپو استفاده می‌کنید یا نه؟

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]