مهر ۲۵, ۱۴۰۱

با آلوده ترین اشیا در محیط خانه‌تان آشنا شوید

همه ما به دنبال این هستیم که همیشه فضای زندگی و محل کارمان را تمیز نگه داریم به همین منظور زمانی را بصورت روزانه به نظافت محیط پیرامونمان اختصاص میدهیم. در این میان بصورت روتین بیشتر وسایل نظافت میشوند ولی برخی از اجسام هستند که به نظرمان آلوده نمی‌آیند و نظافت آنها را فراموش می‌کنیم در صورتی که این وسایل از جمله کثیف‌ترین اجسامی هستند که روزانه مرتبا با آنها در تماس هستیم و میتواند عامل بسیاری از بیماریهای واگیردار شود، پس لازم است به نظافت آنها اهمیت دهیم. در این مقاله به برخی از این اجسام و نحوه تمیز کردن آنها میپردازیم.

کنترل تلویزیون

یکی از آلوده‌ترین وسایل منزل، کنترل تلویزیون است. این وسیله در طول روز بارها در میان افراد خانواده جا‌به‌جا میشود و ممکن است در حین انجام آشپزی که دستتان به مواد غذایی آلوده است، مجبور به استفاده از کنترل تلویزیون شوید. از آنجایی که کنترل یک وسیله کاربردی برای تمامی اعضای خانواده است، میتواند به راحتی باعث انتقال بیماری باشد. به منظور نظافت این وسیله میتوانید کنترل را باز کرده و صفحه پلاستیکی اعداد را خارج کرده و با محلول ضدعفونی کننده و پاک کننده تمامی قسمتهای آن را به خوبی بشویید.

کیبورد

کیبورد لپ‌تاپ و کامپیوتر یکی دیگر از آلوده‌ترین وسایلی هستند که شما در طول روز با آنها در تماس هستید. کیبورد بطور پیوسته با انگشتان ما در تماس است و به مرور زمان باعث تجمع آلودگی میشود. اگر کیبوردتان شخصی نباشد و چندین نفر از آن استفاده کنند مانند کنترل تلویزیون میتواند عامل انتقال بیماری شود. به منظور تمیز کردن کیبورد بهتر است هر روز یا یک روز در میان به کمک اسپری الکل و یا افشانه‌های مخصوص کیبورد با یک دستمال بدون پرز اقدام به تمیز کردن کیبوردتان کنیدو البته فراموش نکنید در ابتدا از خاموش بودن لپ‌تاپ و یا قطع بودن سیم کیبورد مطمئن شوید.

فرمان ماشین

فرمان ماشین از جمله اجسامی است که به شدت در معرض آلودگی قرار دارد و به ندرت تمیز میشود. باید به یاد باشیم برای نظافت ماشین حتما به افراد یادآوری کنیم که فرمان را ضدعفونی کنند. همیشه دستان ما در آلوده‌ترین وضعیت با فرمان ماشین در تماس قرار میگیرند، به همین دلیل به مرور زمان میتواند منبعی از جرم و آلودگی شمرده شود.

اسفنج ظرفشویی

اسفنج ظرفشویی مرتب با ظروف کثیف و آغشته به ته‌مانده مواد غذایی ، در تماس است. ذرات ریز مواد خوراکی در میان بافتهای اسفنج باقی میماند و باعث افزایش میکروب میشود بطوریکه تحقیقات نشان داده است یک اسفنج ظرفشویی ده‌ها مرتبه از کاسه توالت آلوده‌تر است. پس لازم است حتما هر شب آنرا شسته و در بازه زمانی کوتاهی آنها را تعویض کنید. برای شستن آن میتوانید از محلول آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید.

صفحه گوشی همراه

با روند عادت مردم به استفاده مکرر از گوشی‌های همراه در طول روز و انجام دادن و  چک کردن تمام امورشان از طریق موبایل، این وسیله نیز در لیست آلوده‌ترین اجسام قرار میگیرد زیرا مرتبا با دستان ما در تماس است و یا در حین مکالمه با صورتمان برخورد میکند که ممکن است آغشته به مواد آرایشی و یا بهداشتی باشد. تجمع میکروب‌ها بر روی صفحه گوشی را میتوانیم با به همراه داشتن اسپری الکل و تمیز کردن بطور مرتب با آن به راحتی از بین ببریم.

ساعت و حلقه

زیورآلاتی که عادت به استفاده مرتب از آنها داریم نیز میتوانند منشا آلودگی و میکروب باشند. این اجسام با آلودگی‌های محیط مرتبا در ارتباطند ولی به‌ندرت شسته و یا نظافت میشوند. میتوانید از این پس در حین نظافت میز آرایشتان، زیورآلاتتان را نیز با اسپری ضدعفونی‎‌کننده تمیز کنید.

روبالشتی و کاور رخت‌خواب

روی بدن تمامی ما انواع و اقسام جرم ھا و باکتری ھا وجود دارند و یکی از مناسب ترین مکان ھا برای رشد آنھا، رختخواب مان است. زیرا رطوبت موجود در این محل، به علت تعرق، ریزش آب دھان و یا سایر چیزھا، می تواند ایجاد آلودگی کند. وجود موجود مایت از دیگر مواردی است که اهمیت شستشوی رختخواب را نشان میدهد. مایت های گرد و غبار از سلول های مرده پوست بدن انسان، به عنوان غذا استفاده می کنند و در نتیجه روی رختخواب و وسایل خانه که حاوی سلول های مرده پوست بدن هستند به میزان زیادی وجود دارند. این موجودات ریز می توانند خطر ابتلای انسان را به سرماخوردگی و آلرژی ها افزایش دهند. با شستن مرتب ملحفه تخت و روبالشتی میتوانید احتمال ابتلا به برخی از بیماری‌ها را کاهش دهید.

معرفی محصول مایع دستشویی صدفی حاوی پروتئین سویا ۴۵۰ گرمی اکتیو

امروزه رعایت بهداشت از ضروریات زندگی سالم است و شستن دست­ها از جمله مهم‌ترین موارد رعایت بهداشت فردی است. دست‌های ما در طول روز با وسایل مختلفی در ارتباط است که هر یک از آن‌ها ممکن است پر از آلودگی و میکروب­ باشد؛ از این‌رو یکی از راه‌های متداول ابتلا به بیماری‌های مختلف از طریق دست‌ها بوده و تنها راه جلوگیری از این اتفاق، شستشوی مداوم دست‌ها در طول روز است؛ در صورت عدم رعایت بهداشت، میکروب‌ها روی دست­ها تجمع کرده و به‌راحتی سلامت شما را تهدید می‌کنند.

باید توجه داشت که شستشوی مداوم دست‌ها باعث ایجاد خشکی در پوست می‌شود؛ لذا در ترکیبات مایع دستشویی اکتیو، نرم‌کننده و مرطوب‌کننده به‌کار برده شده است تا پس از شستشو لایه‌ای از مرطوب‌کننده بر روی پوست باقی‌مانده و مانع از خشکی دستان شود.

مایع دستشویی صدفی اکتیو دارای قدرت پاک‌کنندگی و نرم‌کنندگی مطلوبی است که شادابی و طراوت ویژه­ای به پوست دستان بخشیده و مانع از خشک شدن آن‌ها می‌شود. لسیتین موجود در سویا، خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و در نهایت پوستی درخشان به‌جا می‌گذارد. پروتئین سویا همچنین حاوی ویتامین E بوده که به حفظ رطوبت و نرمی پوست کمک می‌کند. این محصول به‌منظور افزایش حس نرمی پوست از ماده نانیونیک ملایم بهره گرفته است، همچنین محصول دارای ماده­ای به‌منظور ایجاد لایه­ محافظ در سطح پوست است.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]