خرداد ۳۱, ۱۴۰۲

اهمیت آبرسانی پوست

آبرسانی پوست

هر انسانی برای سالم ماندن به آب نیاز دارد. پوست هم به عنوان یکی از اعضای بدن انسان، برای اینکه سالم بماند، به آب نیاز دارد؛ آبرسانی پوست برای افراد مسن و کهنسال اهمیت بیشتری دارد. اگر شما هم از اهمیت آبرسانی پوست بی‌خبر هستید، در ادامه همراه ما باشید. در ادامه علاوه بر اهمیت آبرسانی، فواید آبرسانی به پوست و راه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به پوست خود آبرسانی کنید را معرفی می‌کنیم.

آبرسانی پوست چیست؟

هیدراتاسیون پوست یا همان آبرسانی، فرآیندی است که در آن آب موردنیاز پوست شما تامین می‌شود. زمانی که هیدراتاسیون به خوبی انجام شود، پوستتان حجیم شده و چین و چروک‌هایش کاهش پیدا می‌کنند. زمانی که پوست کم آب شود، حجم خود را از دست می‌دهد و چین و چروک‌های بیشتری روی آن ظاهر می‌شود.

افراد زیادی تصور می‌کنند که هیدراتاسیون و مرطوب‌سازی یکی هستند؛ اما باید بدانید که آبرسانی و مرطوب‌سازی دو فرآیند متفاوت هستند و کارهای متفاوتی برای پوست انجام می‌دهند. البته هم آبرسانی و هم مرطوب‌سازی برای پوست لازم و ضروری هستند.

هیدراته کردن برای آبرسانی به پوست‌های کم‌ آب است در حالی که مرطوب‌سازی خشکی پوست را برطرف می‌کند. در هیدراتاسیون پوست شما با آب هیدراته می‌شود؛ اما در فرآیند مرطوب‌سازی، برای مرطوب کردن پوست از روغن و چربی‌های مغذی کمک می‌گیرند.

چرا آبرسانی پوست اهمیت دارد؟

آبرسانی پوست باعث سفت‌تر و حجیم‌تر شدن پوست و جوان‌سازی آن می‌شود. همانطور که گفته شد، کم آبی باعث می‌شود که چین و چروک‌های پوست افزایش‌ پیدا کند و خطوطی روی صورتتان نمایان شود. زمانی که آبرسانی به پوست انجام شود، دیگر خبری از چین و چروک‌ها نخواهد بود.

اکثر افرادی که در سن بلوغ هستند، بهتر است هیدراتاسیون را انجام دهند. این کار در سنین بلوغ به جوان ماندن و حفظ سلامت پوست کمک می‌کند؛ علاوه بر این، به دلیل اینکه با افزایش سن رطوبت پوست کمتر می‌شود، بهتر است از یک مرطوب‌کننده هم در کنار آبرسان استفاده کنید.

فواید آبرسانی پوست چیست؟

آبرسانی به پوست یکی از راه‌های ساده و موثر برای رسیدن به پوستی جوان و درخشان است. از طرفی دیگر، این کار می‌تواند از به وجود آمدن بیماری و حساسیت‌های پوستی هم جلوگیری کند و پیری پوست را به تاخیر بیندازد.

در ادامه برخی از فواید آبرسانی پوست را به شما معرفی می‌کنیم:

  • پوست شما را حجیم می‌کند و چین و چروک‌های آن را کاهش می‌دهد.
  • از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند.
  • اثر بخشی محصولات مراقبت از پوست را افزایش می‌دهد.
  • ظاهر پوست را درخشان، صاف و یکدست می‌کند.
  • میزان تیرگی زیر چشم را کاهش می‌دهد و به طراوت پوست کمک می‌کند.
  • از کدر شدن پوست در سنین بالاتر جلوگیری می‌کند.

آبرسانی پوست به صورت طبیعی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای آبرسانی پوست به صورت طبیعی، استفاده از مرطوب‌کننده و آبرسان‌هایی است که از مواد طبیعی درست شده‌اند. آبرسان‌های طبیعی با جذب آب از محیط به سمت پوست، رطوبت پوست را افزایش می‌دهند. در این شرایط آب از داخلی‌ترین و عمیق‌ترین لایه‌های پوست به بیرونی‌ترین لایه پوست می‌رسد و طراوت و شادابی را به پوستتان هدیه می‌دهد.

معرفی بهترین مرطوب‌کننده و آبرسان‌های طبیعی برای پوست

در ادامه برخی از بهترین مرطوب‌کننده و آبرسان‌های طبیعی برای پوست را معرفی می‌کنیم.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید می‌تواند تا 1000 برابر وزن خودش در بدنتان آب نگهدارد. این آب ذخیره شده در بدن شما به یک منبع قوی برای آبرسانی پوست تبدیل می‌شود. می‌توانید هیالورونیک اسید را در برخی سرم‌های ضد پیری هم مشاهده کنید.

عسل

عسل به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. این ماده با پاکسازی و برقراری تعادل در پوست، به حفظ سلامت پوست کمک کرده و باعث افزایش طراوت و شادابی آن می‌شود.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا در کنار خاصیت آبرسانی، تسکین‌دهنده است و با حساسیت و بیماری‌های پوستی مبارزه می‌کند. این گیاه طبیعی برای جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست موثر است.

جو

جو دوسر هم دقیقا مانند آلوئه‌ورا خاصیت تسکین‌دهنده و آبرسانی دارد و با بیماری و حساسیت‌های پوست مقابله می‌کند.

گلیسیرین

گلیسیرین هم یکی دیگر از مرطوب‌کننده و آبرسان‌های طبیعی است که به جذب آب و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

توجه داشته باشید که این مواد طبیعی می‌توانند به عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده محصولات پوستی مانند تونر‌ها، سرم‌ها و ماسک‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال، صابون صورت و بدن کرمی اکتیو با سه رایحه آلوئه‌ورا، وانیل و عسل و هلو و بادام موجود است که استفاده از آن باعث حفاظت از رطوبت پوست می‌شود.

در فرآیند آبرسانی پوست حتما از محصولات و مواد طبیعی استفاده کنید. استفاده از آبرسان، مرطوب‌کننده و نرم‌کننده‌های طبیعی می‌تواند عوارض ناشی از مواد شیمیایی که به سلامت پوست آسیب می‌زنند را کاهش دهد. در روتین‌های پوستی خود حتما این محصولات را هم قرار دهید تا پوستی شاداب، با طراوت و سالم‌تری داشته باشید.

راهنمای آبرسانی پوست در تابستان

در فصل تابستان به دلیل گرما و خشکی هوا، پوست به کنترل بیشتری برای آبرسانی نیاز دارد؛ در غیر این صورت، امکان خشکی و کم‌ آب شدن پوست وجود دارد. در ادامه برخی نکات مهم برای آبرسانی پوست در تابستان را بیان می‌کنیم تا با استفاده از آن، از خشک شدن پوست خود در فصول گرم و خشک سال (مانند فصل تابستان) جلوگیری کنید.

نوشیدن آب زیاد

یکی از راه‌های درونی آبرسانی به پوست، نوشیدن آب است. پیشنهاد می‌شود که روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید؛ اگر در فصول گرم و خشک مانند تابستان فعالیت زیادی دارید، این میزان را به 10 تا 12 لیوان در روز برسانید تا از خشکی پوست و صورت جلوگیری شود.

استفاده از محصولات آبرسان

استفاده از محصولات آبرسان به ویژه محصولاتی که از عسل، آلوئه‌ورا و هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند، به حفظ رطوبت، شادابی و سلامت پوست کمک می‌کند. با مشورت و دستور متخصص، می‌توانید میزان استفاده از این محصولات را در فصل تابستان افزایش دهید.

استفاده از اسپری آب

اسپری آب می‌تواند به افزایش شادابی و آبرسانی پوست در طول روز، کمک کند. می‌توانید یک اسپری آب را در کیف خود قرار دهید و در هر مکان و زمانی که احساس نیاز کردید، یک یا چند اسپری آب روی صورت خود بپاشید. تهیه اسپری آب هزینه‌ای ندارد؛ می‌توانید با یک قوطی اسپری ساده و مقداری آب، این کار را انجام دهید.

استفاده از سرم

می‌توانید به صورت منظم از سرم‌های فرموله شده با مواد آبرسان استفاده کنید. در فصل تابستان، بهتر است این کار را در دو نوبت صبح و عصر انجام دهید تا طراوت پوست افزایش پیدا کند. استفاده از سرم‌های فرموله شده با مواد آبرسان برای افرادی که سن بیشتری دارند، ضروری‌تر است.

استفاده از ماسک‌های آبرسان

در روتین‌های روزانه خود حتما از ماسک آبرسان هم استفاده کنید. ماسک‌های صورت آبرسان می‌توانند به عنوان یک آبرسان قوی برای پوستتان عمل کنند؛ بهتر است به دنبال ماسک‌های صورت فرموله شده با عسل، جو دوسر یا آلوئه‌ورا باشید.

در کنار نکاتی که برای آبرسانی پوست در تابستان گفته شد، اطمینان حاصل کنید که پوستتان رطوبت و آب تزریق شده به پوست را حفظ می‌کند؛ اگر میزان چربی و روغن‌های موردنیاز پوست متعادل نباشند، استفاده از مرطوب‌کننده و آبرسان‌ها تاثیر چندانی نخواهد داشت. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب‌کننده بدن در فصل تابستان اهمیت زیادی دارد. از طرفی دیگر، بهتر است در فصل تابستان از گرفتن دوش آب گرم اجتناب کنید چرا که تعادل چربی و روغن‌های موردنیاز بدن از بین می‌رود. انجام این نکات می‌تواند به آبرسانی پوست و حفظ رطوبت آن کمک کند.

جمع بندی

هیدراتاسیون یا همان آبرسانی پوست در هر سنی ضروری و مهم است. آبرسانی به شما کمک می‌کند که پوستی سالم، جوان و شاداب داشته باشید و از حساسیت و بیماری‌های پوستی در امان بمانید. اگر به نکات گفته شده توجه داشته باشید و از آن‌ها کمک بگیرید، پوستی زیبا، درخشان و بدون چین و چروک خواهید داشت.

 

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]