مهر ۱۷, ۱۴۰۱

این لباس ها را با ماشین لباسشویی نشویید

قطعا وقتی با کوهی از لباس چرک مواجه میشوید اولین راهکاری که به ذهتان برای رهایی از آنها می‌آید، استفاده از ماشین لباسشویی است. البته که وجود ماشین لباسشویی کارمان را بسیار آسوده کرده است ولی باید دقت کنید که چه لباسهایی جایز به شستشو در ماشین هستند و به این نکته توجه کنید که برخی از لباسها و یا پارچه‌ها به دلیل بافت خاصی که دارند و یا سنگهای زیوری که بر روی آنها کار شده است، میتوانند در حین عملیات شستشو به خود و یا لباسهای دیگر و یا حتی دیگ ماشین لباسشویی آسیب وارد کنند. پس حتی در زمان‌هایی که حوصله ندارید و یا خسته هستید هم به لباسهایی که در ماشین لباسشویی می‌اندازید دقت کنید. در این مطلب به چند مورد از لباسهایی که نباید در ماشین بیاندازید میپردازیم.

لباس‌های مجلسی و کارشده 

یکی از حساس‌ترین لباسها برای شستشو ، لباسهای مجلسی و مخصوصا کار شده هستند. از آنجایی که کار دستی که روی آنها انجام میشود به شدت آسیب‌پذیر است، برای شستن آنها بهتر است لباستان را به خشکشویی بسپارید. اگرچه بسیاری بر این باورند که میتوانند با دست نیز بشویند ولی شستشوی با دست نیز رسیک بالایی دارد و میتواند باعث ریختن کار لباس شود. از سوی دیگر لباسهای مجلسی هستند که به علت برشهای خاص و دوختی که دارند در شستشو با ماشین فرم اولیه خود را از دست میدهند. با توجه با قیمت بالایی که این لباسها دارند بهتر است حتما روشی مطمئن برای شستشوی آنها انتخاب کنیم.

لباسهای توری

یکی دیگر از لباسهایی که توصیه میکنیم هیچ‌گاه در ماشین لباسشویی قرار ندهید، لباسهایی از جنس توری هستند. لباسهای زیر و یا لباسهای معمولی که عمدتا برای زیبایی از پارچه‌های توری در آنها استفاده شده است، در عملیات شستشو و برخورد با دیگر لباسها به علت ظرافتی که بافت پارچه وجود دارد ممکن است دچار پارگی و آسیب شوند. بهتر است برای شستشو ، آنها را در کیسه‌های مخصوص شستشوی لباس قرار دهید و یا با دست بشویید که خیالتان راحت باشد به لباستان آسیبی وارد نمیشود.

کراوات و پاپیون

یکی دیگر از لباسهایی که در این لسیت قرار میگیرند، انواع کراوات‌ها و پاپیون‌ها هستند که به خاطر پارچه‌های بکار رفته در آنها به شدت به شستشو حساس هستند. گاها در این اقسام از پوشاک از چسبهای حساس به آب یا تکه‌های مقوایی و یا کاعذ استفاده شده است  که به کراوات فرم بهتری بدهد و ولی ممکن است با اشتباهات رایج در شستشو ، باعث به‌هم‌ریختگی در ساختار آنها شویم و دیگر کراوات و یا پاپیون قابل استفاده نباشند.

کتانی‌ها

متاسفانه افراد به راحتی کتانی‌های خود را درون ماشین لباسشویی می‌اندازند و نظافت میکنند. در صورتیکه این کار هم به کتانی شما آسیب میزند و باعث میشود چسب میان بافتی کتانی از بین برود و هم اینکه کفشتان دفرمه شود. و البته سنگینی کفش در زمان چرخش به ماشین نیز آسیب وارد میکند. بهترین روش برای شستن کتانی‌های ورزشی ، سپردن به خشکشویی است که خیالتان از بابت سلامت کفشتان راحت باشد.

کت‌و‌شلوار

کت‌و‌شلوار از آن دسته آیتم‌هایی محسوب میشود که طریقه شستشو و نگهداری آن نقش به سزایی در طول عمر و کیفیت آن دارد. عموما پارچه‌هایی که برای کت‌و‌شلوار استفاده میشود بسیار لطیف هستند و برشهای بسیار ظریفی در آنها بکار رفته تا به زیبایی بر تن بنشینند. استفاده از ماشین لباسشویی برای شستشوی آنها میتواند باعث آبرفتگی پارچه آنها شود و همچنین با تغییر سایز کت، فرمت برشها نیز بهم ریخته شود. پس در ابتدا حتما به برچسب‌های  دوخته شده در پشت کت‌و‌شلوار دقت کنید تا بهترین روش برای نظافت آنها را انتخاب کنید.

کمربند

کمربند نیز در ماشین لباسشویی ممکن است آسیب ببیند و با چرم آن در تماس با مواد شوینده پوسته پوسته شود و یا کدر شود. و البته وجود سگک‌های کمربند میتواند به لباسهای دیگر آسیب بزند و همچنین در برخورد با درب شیشه‌ای ماشین باعث شکستگی و یا خط افتادگی آن شود. اگرچه به ندرت افراد کمربند را در ماشین می‌اندازند ولی گاها ممکن است در کمر شلوار جا بماند و شسته شود.

پادری‌های پلاستیکی

الیاف پادری‌ها اغلب از پشت توسط یک صفحه پلاستیکی یا پارچه‌ای به هم متصل هستند که در اثر شستشوی ماشین چسب اتصال صفحه و الیاف از بین میرود و باعث از هم گسیختگی ساختار پادری شود. از آنجایی که الیاف بسیار ظریف هستند میتوانند از محفظه لگن خارج شده و به قطعات ماشین گیر کنند و باعث خرابی ماشین لباسشویی شما شوند. میتوانیدادریان را با یک پارچه نم در هنگام کثیفی تمیز کنید یا به خشکشویی بسپارید.

در این مطلب به بررسی لباسهایی پرداختیم که اصلا نباید با ماشین لباسشویی شسته شوند. ولی توجه به این نکته نیز بسیار اهمیت دارد که لباسهای مجاز نیز برای اینکه در دفعات شستشو کیفیت‌شان را از دست ندهند باید از مواد شوینده مناسب برای آنها استفاده کرد و نسبت به جنس و بافت آنها از برنامه شستشوی متناسب بهره برد.

معرفی محصول مایع لباسشویی جنرال ۱۵۰۰ گرمی اکتیو

مایع لباسشویی جنرال اکتیو، محافظ رنگ لباس‌ها بوده و علاوه بر شستشو و پاک‌کنندگی، از تداخل رنگ جلوگیری و رنگ را تثبیت و شفاف می‌کند؛ این محصول، همچنین از ایجاد چین و چروک در لباس پس از شستشو جلوگیری کرده و اثر تخریب‌کننده بر روی لباس باقی نمی‌گذارد. مایع لباسشویی اکتیو در شستشوی مکرر به دوخت و بافت پارچه آسیب نرسانده، درنتیجه برای لباس‌های مجلسی، ابریشمی و سوزن‌دوزی مناسب است. این محصول  بدون آسیب‌رسانی به رنگ و الیاف پارچه دشوارترین لکه‌ها را از روی پارچه می‌زداید. فرمولاسیون به‌کاررفته در آن، متناسب با لکه‌ طراحی‌شده و می‌تواند تاثیر بسزایی روی انواع لکه‌ داشته باشد. رایحه دلپذیر و ماندگار این محصول می‌تواند حس طراوت، تمیزی و شادابی را به مصرف‌کننده حین استفاده از لباس منتقل کند.

فرمولاسیون این محصول باعث درخشندگی هرچه بیشتر پارچه و کاهش زردی در پارچه شده و موجب حفظ کیفیت رنگ سفید می‌گردد. این محصول، به گونه‌ای طراحی شده است که با ایجاد کف کنترل‌شده، از تجمع فراوان کف در ماشین لباسشویی جلوگیری ‌کند و در عین حال در شستشوی دستی، میزان کف قابل قبولی ایجاد کند.

در این محصول، از آلکیل‌بنزن‌سولفونیک و سدیم‌لوریل‌‌‌اتر‌سولفات، سورفکتانت‌آنیونی که نقش شوینده و پاک­کنندگی دارد و همچنین از تترا‌سدیم‌ادت، فسفونات‌سدیم و سیترات‌سدیم در نقش سختی­‌گیر و جلوگیری­‌کننده از نشست رسوبات‌ و ایجاد خوردگی استفاده شده است. برای افزایش سفیدی لباس و حذف رنگ زردی در لباس، از اپتیکال برایتنر در این محصول بهره‌ گرفته شده است، همچنین در طراحی این محصول از صابون جهت کنترل کف و لکه‌­بری بالا بدون آسیب به الیاف سود برده شده است.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]