مهر ۲۵, ۱۴۰۱

با شی‌باتر و خواص آن آشنا شوید

شی‌باتر نوعی چربی است که از دانه‌ درخت شی (Shea) استخراج می‌شود. این روغن سفید مات یا زرد است و خواص فوق‌العاده‌ای برای پوست دارد. شی‌باتر به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند میزان زیاد اسیدهای چرب و ویتامین‌ها ماده‌ای ایده‌آل برای استفاده در لوازم آرایشی و برای نرمی پوست به شمار می‌آید. این ماده خواص ضد التهابی، درمانی،نرم‌کننده، مرطوب‌کننده و درخشان‌کننده دارد.

خواص شی باتر برای زیبایی صورت

  1.  ضدالتهاب پوست

شی‌باتر می‌تواند به رفع تورم و قرمزی پوست کمک کند. اسیدهای چرب شی باتر و ویتامین k موجود در آن به درمان سریع‌تر پوست (در مواقعی که آب‌رسانی به‌خوبی صورت نمی‌گیرد) کمک می‌کند.

  1. محافظت طبیعی از پوست

از آنجایی که شی‌باتر ماده‌ای طبیعی و مرطوب است، باعث درخشش پوست می‌شود. این ماده موجب آب‌رسانی به پوست شده و آن را مرطوب نگه می‌دارد. لذا بهتر است در خصوص محصولات مرتبط با بهداشت و زیبایی پوست از اقلامی استفاده کنید که این ماده را در ترکیبات خود دارد.

  1. یک نرم‌کننده طبیعی

یکپارچگی و حالت نیمه‌جامد شی‌باتر باعث می‌شود تا در دمای اتاق ذوب بشود و راحت روی پوست جذب بشود. روغن غنی موجود در دانه‌های درخت شی باعث می‌شود تا مواد مفید موجود در آن در پوست بمانند و سطحی نرم و هموار برای جذب رطوبت روی پوست ایجاد کنند. خاصیت رطوبت‌زایی این ماده تا چندین ساعت ادامه پیدا می‌کند و این برخلاف سایر انواع مرطوب‌کننده‌هایی است که بعد از ۱ ساعت یا کمتر اثر خود را روی پوست ازدست می‌دهند.

  1. ضدآفتاب

شی‌باتر از اسید اولئیک، لینولئیک و استِئاریک است. این اسیدها به‌خوبی با استرس اکسیداتیو که ناشی از اثر سموم محیطی روی پوست است، می‌جنگند و سلولس‌های جدید ایجاد می‌کند. شی‌باتر دارای ویتامین E است و به این دلیل دارای قابلیت حفاظت از پوست در برابر اشعه‌ ماورای بنفش خورشید است. شی‌باتر به نرم‌شدن پوست و جلوگیری از پیری آن کمک می‌کند و با بازسازی سلول‌ها موجب کاهش چروک‌ها می‌شود. ضمناً باعث تولید کلاژن می‌شود که ماده‌ای برای جلوگیری از چروک و پیری پوست است.

  1.  درمان آفتاب‌سوختگی و خشکی پوست

شی‌باتر خالص درمانی عالی برای ازبین‌بردن آزردگی و خارش پوستی در زمستان است. خواص مرطوب‌کنندگی آن باعث نفوذ عمیق رطوبت به پوست می‌شود و از آسیب بادزدگی جلوگیری می‌کند. ضمناً برای ترک‌های کف پا، خشکی پاشنه و دست و زبری سر زانوها و آرنج بسیار مفید است. از شی‌باتر برای محافظت از پوست در برابر آفتاب نیز می‌توان بهره برد، زیرا برخلاف کرم‌های ضدآفتاب موجود در بازار، فاقد مواد شیمیایی مضری است که به بدن وارد می‌شوند. مواد شیمیایی موجود در کرم‌های ضدآفتاب موجود در بازار می‌توانند موجب التهاب و مشکلات متعدد دیگر در بدن بشوند SPF شی باتر معادل ۶ است. بنابراین ضدآفتابی طبیعی و عالی است که می‌تواند زیر آرایش شما روی پوست قرار بگیرد.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]