اسفند ۲۳, ۱۴۰۲

بهترین شامپو حجم دهنده

حجم و پرپشتی موها یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مراقبت از مو است. به همین دلیل افراد آرزو دارند موهای خوش‌حالت و پرحجمی داشته باشند. زیرا موهای حجیم، راحت‌تر شینیون می‌شوند حتی با یک براشینگ ساده هم جلوه زیباتری پیدا می‌کنند. در مقابل موهای نازک و کم‌حجم را به آسانی نمی‌توان استایل کرد و موقع شینیون کردن هم مجبور می‌شوید از موی مصنوعی کمک بگیرید. هر چند به احتمال زیاد نازک و کم‌حجم بودن موها منشاء ژنتیکی دارد اما دلایل دیگر هم می‌تواند باعث بروز این حالت در موها شود که با یک شامپوی حجم‌دهنده می‌توانید آن را برطرف کنید. بهترین شامپو حجم دهنده، مواد مغذی مورد نیاز برای رشد موها را تامین کرده و با تنظیم چربی کف سر باعث اکسیژن‌رسانی بهتر به موها می‌شود. 

در این پست از بلاگ اکتیو می‌خواهیم درباره ویژگی‌های بهترین شامپو حجم‌دهنده مو صحبت کنیم. اگر کم‌پشتی و نازک بودن موها برای شما هم مسئله‌ است تا انتها با ما همراه باشید. 

شامپو حجم دهنده چیست؟

ریشه و ساقه مو ممکن است در اثر عوامل وراثتی، مشکلات هورمونی و بیماری‌های مختلف آسیب ببیند. علت بوجود آمدن آسیب موها، در انتخاب راه‌حل بسیار مهم است. به همین دلیل توصیه می‌شود که ابتدا به سراغ دلیل آسیب بروید. ازاینرو، مراجعه به پزشک متخصص بهترین راه برای پیدا کردن علت مشکل است. پزشک بعد از گرفتن شرح‌حال و بررسی سابقه خانوادگی به علت این مشکل پی می‌برد. 

اگر دلیل کم‌پشتی موها ژنتیکی نباشد، گاهی اوقات می‌توان با انتخاب یک شامپوی مناسب، این آسیب‌دیدگی‌ها را به شکل قابل توجهی درمان کرد. معمولا شامپوهای حجم‌دهنده می‌توانند این مسئله را حل کنند و باعث تقویت موهای ضعیف شوند. این شامپوها عملکردی شبیه شامپوهای ضد ریزش دارند. آمینو اسیدها، آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر ترکیبات موثر در این محصولات ضخامت موها را افزایش داده و موجب رشد و ایجاد فولیکول‌های جدید می‌شوند. شامپوی حجم‌دهنده مو حاوی ترکیبات موثر از قبیل ویتامین‌ها، روغن‌های گیاهی و کانی‌های رسی هستند که نازکی و شکنندگی موها را کاهش می‌دهند. 

علت نازک شدن مو

در طول روز هر فرد حدود 50 تا 100 عدد تار از موهایش را از دست می‌دهد. اگر به هر علتی این تعداد افزایش پیدا کند نشانه ریزش مو است. تداوم در ریزش مو به مرور زمان حجم موها را کم می‌کند و در نهایت ظاهری کم‌پشت به موهایمان می‌دهد. موارد زیر از جمله مهم‌ترین دلایل نازک شدن مو هستند:

  • عوامل ژنتیکی
  • افزایش سن
  • بارداری، زایمان و شیردهی
  • سرطان و درمان‌های مخصوص آن مانند شیمی درمانی
  • استرس
  • تغذیه نامناسب، کمبود ویتامین و مواد معدنی: کمبود آهن، روی (زینک) و پروتئین
  • اختلالات هورمونی
  • برخی بیماری‌های خودایمنی 

معمولا پزشکان با تجویز آزمایش خون و نمونه‌برداری از پوست سر دلیل کم‌پشت شدن موها را بررسی می‌کنند. علاوه‌بر آن با گرفتن شرح‌حال از مراجع‌کننده به الگوی ریزش موها پی می‌برند. سپس به ارزیابی رژیم غذایی فرد می‌پردازند. در نهایت هم با بررسی سابقه پزشکی شخصی و خانوادگی فرد دلیل ریزش و نازک شدن موها را کشف می‌کنند. 

برخی از راه‌های درمان‌ نازک شدن مو به شرح زیر است:

  • ماساژ پوست سر
  • روغن‌های ضروری مانند روغن اسطوخودوس
  • استفاده از شامپو حجم دهنده مو
  • مصرف مکمل غذایی
  • مصرف اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6
  • ماینوکسیدیل (داروی بدون نسخه)
  • اسپیرونولاکتون
  • فیناستراید
  • کورتیکواستروئیدها

در این لیست مشاهده می‌کنید که یکی از راه‌های درمان کم‌پشت شدن موها، استفاده از شامپوهای حجم‌دهنده مو است. به توصیه پزشکان این شامپوها باید متناسب با جنس موهایتان انتخاب شوند. به یاد داشته باشید که شناخت مو، اولین قدم برای درمان مسائل مربوط به این بخش از بدن است.

انواع مو

مو، یکی از فاکتورهای مهم زیبایی است. این بخش از بدن انسان در عین سادگی، ساختار پیچیده‌ای دارد. 

فولیکول‌های مو از چندین بخش تشکیل شده‌اند اما فقط دو بخش ساقه و ریشه قابل مشاهده است. هر دو بخش ساختار یکسان دارد و به بخش‎های مختلفی تقسیم می‌شوند. شکل ظاهری فولیکول مو بر شکل، بافت و مشخصات فردی مو تاثیرگذار است. چرخه رویش و رشد موها در فولیکول‌ها اتفاق می‌افتد. به عبارت دیگر، این بخش نوعی دستگاه پوستی است که در بدن پستانداران وظیفه تولید مو را به عهده دارد. چرخه تولید مو در فولیکول به سه بخش آناژن، کاتاژن و تلوژن تقسیم می‌شود. در هر بخش از این چرخه، فعالیت‌هایی در فولیکول اتفاق می‌افتد که اگر به هر علتی مختل شود، ما آن را به شکل یک عارضه در بیرون مشاهده می‌کنیم. 

در بخش قبل اشاره شد که باید شامپو را متناسب با جنس مو انتخاب کرد. دسته‌بندی‌های مختلفی برای موها وجود دارد اما بطور کلی می‌توان آن را به موارد زیر تقسیم کرد:

  1. موهای صاف
  2. موهای موج‌دار
  3. موی فر
  4. موی خیلی فر و پیچی
  5. موی معمولی
  6. موی چرب
  7. موی خشک

هر جنس مو روش‌ها و محصولات مراقبت و نگه‌داری مخصوص به خود را دارد. بنابراین اگر با نوع موی‌تان آشنایی نداشته باشید، با این تنوعی که در وسایل آرایشی و بهداشتی وجود دارد، حتما در انتخاب آنها با مشکل مواجه می‌شوید. 

ویژگی‌های شامپو حجم دهنده مناسب برای موهای چرب

اگر نگران ریزش موی خود هستید و موهای کم حجم و چربی دارید، کافی است به دنبال بهترین شامپو حجم دهنده برای موهای نازک و چرب باشید. این شامپوها فرمولاسیونی دارند که با پاک کردن منافذ پوست سر، چربی‌ها را تعدیل می‌کنند. همچنین ضخامت موها را زیاد کرده و موجب درخشش و حجیم شدن آنها می‌شوند. 

ترکیبات موثر در بهترین شامپو حجم دهنده برای موهای چرب عملکردهای زیر را به همراه دارد:

  • زدودن چربی انباشته شده در پوست و مو
  • رفع سایر آلودگی‌ها و پاکسازی موثر آنها
  • درخشان‌کننده‌ی مو
  • کمک به رشد طبیعی مو
  • متعادل کردن PH کف سر
  • جلوگیری از ریزش مو
  • احیای موی سر
  • تقویت فولیکول‌های مو
  • افزایش ضخامت تارهای مو
  • کمک به حفظ رطوبت پوست و مو

ویژگی‌های شامپو حجم دهنده ضد ریزش

مواد موثر موجود در این شامپوها شامل بیوتین، ویتامین E، پنتول و امگا 3 و 6 است. این ترکیبات به‌طور خاص با انواع موها سازگار است، همچنین خاصیت ضد التهابی دارند که علاوه‌بر تقویت و تغذیه آنها، موجب افزایش گردش خون مویرگی در پوست سر می‌شوند. به‌علاوه از ریزش مو جلوگیری می‌کنند و به سبب تحریک رویش مجدد آنها، باعث پرپشت شدن موها می‌گردند. 

بهترین شامپو ضد ریزش و حجم دهنده مو با موادی فرموله شده‌ است که به واسطه دارا بودن مواد محافظتی، منجر به افزایش طول عمر تارهای مو می‌شوند.

بهترین شامپو حجم دهنده ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

شاید در گذشته ترجیح نمی‌دادیم که محصولات بهداشتی – مراقبتی ایرانی را انتخاب کنیم اما در چند سال اخیر کیفیت این محصولات به حدی افزایش یافته است که به راحتی می‌توان آنها را با نمونه‌های خارجی جایگزین کرد. شامپوهای برند اکتیو در این دسته از محصولات با کیفیت قرار می‌گیرند. 

شامپو حجم دهنده اکتیو در دسته بهترین حجم دهنده مو ایرانی قرار می‌گیرد. این شامپو با سه ماده موثر پرو ویتامین B5، عصاره گوار و یک کانی رسی بنام کائولین فرموله شده است. پرو ویتامین B5 در شامپو مخصوص موهای چرب و نازک اکتیو، مواد لازم برای تقویت فولیکول مو را تامین می‌کند و باعث درخشش و لطافت موها می‌شود. عصاره گوار موجود در این شامپو نوعی صمغ گیاهی است که دور موها یک لایه محافظتی نامرئی تشکیل می‌دهد و بروز الکتریسیته ساکن در موها جلوگیری می‌کند. کائولین نوعی کانی رسی است که خاصیت ضد التهابی دارد که به عنوان یک لایه‌بردار عمل کرده و چربی‌های اضافی کف سر را از بین می‌برد. این شامپو علاوه‌بر پاکسازی کامل موها از چربی و آلودگی، آنها را تمیز و براق کرده و با تنظیم PH سر به موهای شما طراوت، استحکام و لطافت می‌بخشد. 

شما می‌توانید این شامپو را به همراه سایر محصولات برند اکتیو از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و داروخانه‌های کشور تهیه کنید. اگر هم از طرفداران خرید آنلاین هستید، برای خرید شامپوهای اکتیو می‌توانید به آنلاین‌شاپ‌های معتبر سفارش بدهید. 

بهترین شامپو حجم دهنده گیاهی

این شامپوها حاوی مواد طبیعی است که موجب تقویت موهای نازک و شکننده می‌شوند. شامپو حجم‌دهنده گیاهی با عصاره گیاهان دارویی فرموله شده‌اند. در زیر برخی از ترکیبات موثر در این شامپوها را مشاهده می‌کنید: 

  1. عصاره گیاه پنجه‌ای و بومادران
  2. عصاره گیاه گوارانا
  3. کیتین
  4. عصاره جلبک دریایی قرمز

عصاره جلبک دریایی قرمز موجود در این شامپوها با رطوبت‌رسانی به موها موجب درخشندگی و لطافت آنها می‌شوند. کیتین نوعی پلیمر گلوکزی موجود در اسکلت خارجی سخت‌پوستان دریایی مانند میگو و خرچنگ است. این ماده موثر با ایجاد یک لایه محافظتی بر تارهای مو ضخامت آنها را افزایش می‌دهد و باعث پرپشت شدن موها می‌شود.  

شامپوهای حجم‌دهنده گیاهی فاقد پارابن، سولفات و موارد مشابه آن هستند. همچنین ترکیبات پتروشیمی و فتالات‌ها(رایحه‌های شیمیایی) از فرمولاسیون آن حذف شده‌اند تا احتمال بروز حساسیت در فرد را به کمترین حد ممکن برسانند. 

بهترین شامپو حجم دهنده ایرانی برای موهای چرب چه ویژگی‌هایی دارد؟

با بالا رفتن سن، استرس شدید، بیماری‌های زمینه‌ای و اختلالات هورمونی طبیعی است که استحکام موها از بین برود. این مسئله به مرور زمان کم‌حجم شدن موها را در پی دارد. 

اگر علت کم‌پشتی موها یکی از دلایل بالا باشد؛ با استفاده از بهترین شامپو حجم‌دهنده مو می‌توانید تا حدودی آن را درمان کنید. مصرف طولانی مدت این شامپوها بطور مثال شامپو حجم‌دهنده اکتیو که بهترین شامپو حجم دهنده ایرانی برای موهای چرب است، به استحکام و سلامت کلی موهایتان کمک می‌کند. پرو ویتامین B5، عصاره گوار و کائولین (گونه‌ای از خاک رس) مهم‌ترین ترکیبات موثر این شامپو است. عناصر مذکور ریشه و ساقه موها را تقویت کرده و با لایه‌برداری کف سر، موجب اکسیژن‌رسانی و حالت‌دهندگی به موها می‌شود. 

اگر تجربه استفاده از این شامپو را دارید، لطفا نظرات خود را با ما و سایر همراهان سایت در میان بگذارید. 

علت نازک شدن ناگهانی موها چیست؟

استرس شدید، بارداری، تغییرات و اختلالات هورمونی، قطع مصرف برخی داروها مانند قرص‌های ضدبارداری از جمله مواردی هستند که باعث کم‌حجم شدن موها می‌شوند.

بهترین شامپو حجم دهنده برای موهای چرب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین شامپوی حجم‌دهنده مو حاوی ترکیباتی است که علاوه‌بر تقویت ساقه مو، چربی پوست سر را تنظیم می‌کند.

بهترین شامپو حجم‌دهنده ایرانی چه ترکیباتی دارد؟

گوار، ویتامین B5 و کائولین سه ماده ضروری برای حجم‌دهی به موهای نازک و چرب است. این ترکیبات، چربی اضافه مو را پاکسازی می‌کنند و با خاصیت ضدالتهابی که دارد سلول‌های مرده کف سر را از بین می‌برند.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]