خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

درمان موخوره

راه از بین بردن موخوره

موخوره یکی از مشکلاتی است که آقایان و بانوان از آن رنج می‌برند. بسیاری از افراد معتقد هستند که فقط یک راه برای از بین بردن موخوره وجود دارد و آن یک راه هم مراجعه به آرایشگاه و کوتاهی مو است. در این مقاله قصد داریم راه‌های ساده برای از بین بردن موخوره را به شما معرفی کنیم تا برای همیشه از این مشکل خلاص شوید.

راه از بین بردن موخوره

چه چیزی باعث موخوره می‌شود؟

عوامل زیادی در به وجود آمدن موخوره دخیل هستند. موخوره در موهای برخی افراد به دلیل استفاده نادرست از سشوار یا اتوهای مو به وجود می‌آید؛ یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن موخوره، ایجاد شکاف در انتهای مو است. بسیاری از روتین‌های ساده و روزمره‌ای که انجام می‌دهید هم می‌توانند باعث به وجود آمدن موخوره شوند.

راه از بین بردن موخوره

راه از بین بردن موخوره چیست؟

موخوره در موهای خشک و وز به وجود می‌آید؛ به همین دلیل اگر مراقبت‌های لازم را برای جلوگیری از خشک و وز شدن مو انجام دهید، موخوره به وجود نمی‌آید. (اگر هم وجود داشته باشد، از بین می‌رود) مدتی بعد از دوش گرفتن و زمانی که هنوز مو خیس است، احتمال وز شدن وجود دارد. توصیه می‌شود که شامپو و نرم‌کننده را به آرامی روی مو و پوست سر خود ماساژ دهید و به هیچ عنوان عجله نکنید. هنگام آبکشی، دمای آب را پایین بیاورید و با آب ملایم سر خود را بشویید. برای خشک کردن مو از حوله‌های نرم استفاده کنید و برای باز کردن گره‌های مو از شانه دندانه‌دار کمک بگیرید.

برای از بین بردن موخوره بهتر است از شامپو و نرم‌کننده‌های آبرسان و روغن نارگیل استفاده کنید. استفاده از این محصولات باعث جلوگیری از خشک شدن مو و افزایش رطوبت آن می‌شود. در برخی شرایط می‌توانید از روغن‌های مرطوب‌کننده هم همراه نرم‌کننده استفاده کنید تا رطوبت بیشتری جذب موها شود. استفاده از شامپوهای با کیفیتی که ضد موخوره هستند هم گزینه مناسبی خواهد بود. برای موهای رنگ‌‌شده یا آسیب‌دیده، شامپو موی سر مخصوص موهای رنگ‌شده و آسیب‌دیده اکتیو، برای موهای معمولی، شامپو موی سر مخصوص موهای معمولی اکتیو و برای موهای چرب و نازک، شامپو موی سر مخصوص موهای چرب و نازک اکتیو از شامپوهای با کیفیتی هستند که می‌توانید برای از بین بردن موخوره از آن‌ها استفاده کنید. تمام این محصولات ضد موخوره هستند و موخوره را از بین می‌برند.

برای از بین بردن موخوره یک نکته طلایی وجود دارد؛ این نکته طلایی، دوری مو از حرارت و گرما است. گرما و حرارت یکی از اصلی‌ترین عوامل از بین رفتن رطوبت مو و خشکی آن هستند. در نتیجه، افرادی که به موهایشان حرارت و گرمای بیشتری می‌دهند، (در زمان دوش گرفتن، خشک کردن مو …) احتمال به وجود آمدن موخوره را افزایش خواهند داد.

توصیه می‌شود که حرارت وارد شده به مو را پایین بیاورید، آب حمام را ولرم نگهدارید و از ابزاری مانند سشوار یا اتو فقط در مواقع ضروری استفاده کنید. به عنوان جایگزین می‌توانید از ژل حالت‌دهنده استفاده کرده و موها را در هوای آزاد خشک کنید. اگر ضرورتی در استفاده از سشوار وجود دارد، حتما درجه حرارت آن را روی پایین‌ترین حالت ممکن تنظیم کنید

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]