فروردین ۲۶, ۱۴۰۳

روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل تنها روغنی است که مصرف آن جلوی از بین رفتن پروتئین مو را می‌گیرد. این روغن برای هر نوع مویی مناسب است و تقریبا هر فردی بدون دغدغه و نگرانی می‌تواند از آن استفاده کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اسید لوریک که نوعی چربی اشباع‌شده فراوان در روغن نارگیل است با محافظت از پروتئین، نقش تقویت کننده برای مو دارد؛ بنابراین با قرار دادن این روغن سالم و ارزان در روتین موهایتان، درخشندگی، لطافت و حالت‌پذیری بیشتر را تجربه خواهید کرد. در این مقاله به بررسی خواص روغن نارگیل برای مو می‌پردازیم. همچنین به شما توضیح می‌دهیم که چگونه با استفاده از روغن نارگیل می‌توانید موهایی خوش حالت و درخشان داشته باشید. اگر به دنبال ساخت ماسک مویی با نارگیل برای مراقبت از موهایتان هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

علت مفید بودن روغن نارگیل برای مو و بررسی خواص آن

علت مفید بودن روغن نارگیل برای مو و بررسی خواص آن

روغن نارگیل یکی از روغن‌های طبیعی است که خواص بسیاری برای مراقبت از مو دارد. این روغن مملو از اسیدهای چرب، به‌خصوص اسید لوریک است. این اسید‌ها نقش موثری در حفظ سلامت مو دارند. به همین دلیل در بسیاری از شامپوها مانند شامپو مغذی اکتیو، نرم کننده‌ها، ژل‌های حالت‌دهنده و سایر محصولات مراقبت از مو از روغن نارگیل استفاده می‌شود. به کمک روغن نارگیل می‌توانید درخشندگی را به موهای خشک و آسیب‌دیده برگردانید. با موخوره‌ها مبارزه کنید و حالت‌دهندگی بهتری به موهایتان ببخشید. در ادامه خواص روغن نارگیل برای مو را به‌صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

رفع خشکی مو و دشمن موخوره؛ مراقبت از موهای آسیب‌دیده با روغن نارگیل 

در سال 2015 جمعی از محققان آزمایشی تحت عنوان آثار روغن‌های گیاهی روی مو انجام دادند. در این آزمایش محققان به این نتیجه رسیدند که روغن نارگیل شبیه به پروتئین‌های طبیعی مو است و  توانایی منحصر‌به‌فردی برای نفوذ به ساقه مو دارد. روغن نارگیل با نفوذ به موها میزان جذب آب از موها و از بین رفتن پروتئین مو را کاهش می‌دهد؛ بنابراین استفاده از روغن نارگیل برای موهای خشک مناسب است و از تارهای مو در برابر آسیب و موخوره محافظت می‌کند. به همین دلیل در شامپو موی سر اکتیو مخصوص موهای آسیب‌دیده از روغن نارگیل استفاده شده است.

کنترل خشکی پوست سر و از بین رفتن شوره با مصرف روغن نارگیل 

روغن نارگیل خاصیت مرطوب‌کنندگی، ضد قارچ و ضد التهابی دارد. به همین دلیل با استفاده از روغن نارگیل می‌توان خارش و خشکی پوست سر را کنترل کرد و شوره‌ها را از بین برد. همچنین روغن نارگیل به ترمیم سد پوستی (لایه بالایی پوست سر) کمک می‌کند. این موضوع نیز با‌توجه به آثار ضد‌التهابی که دارد باعث کاهش شوره سر می‌شود؛ بنابراین استفاده موضعی از روغن نارگیل برای پوست خشک درمان مناسبی خواهد بود.

کمک به افزایش رشد مو با مصرف منظم روغن نارگیل 

آیا مصرف روغن نارگیل باعث رشد مو می‌شود؟ پاسخ به این سوال کمی دشوار و جواب آن هم مثبت، هم منفی است. در‌واقع مصرف روغن نارگیل برای سلامت مو مفید خواهد بود. اگرچه اثر مستقیم روغن نارگیل برای رشد سریع مو ثابت نشده است؛ اما روغن نارگیل یک ماده طبیعی است که به تقویت و تغذیه مو کمک می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که موهای پرپشت‌تر و بلند‌تری داشته باشید. همچنین با مصرف روغن نارگیل روی موها، موخوره‌ها از بین می‌روند و شکستگی مو کاهش می‌یابد. در‌نتیجه شکستگی کمتر موها باعث می‌شود که به مرور زمان تار موهای بلندتری داشته باشید.

جلوگیری از ریزش مو؛ یکی از مزیت‌های مهم روغن نارگیل برای مو  

یکی از خواص روغن نارگیل برای مو، جلوگیری از ریزش آن است. معمولا به افرادی که تارهای موهایشان نازک است توصیه می‌شود که از ماسک روغن نارگیل در روتین موهایشان استفاده کنند. یکی از دلایل ریزش مو، تماس با آلاینده‌های محیطی است. روغن نارگیل به‌عنوان یک محافظ روی مو عمل می‌کند و مانع از تماس مو با آلاینده‌ها می‌شود. در‌نتیجه موهای جوان و نازک فرصت رشد پیدا می‌کنند و از ریزش مو جلوگیری می‌شود. 

نحوه استفاده از روغن نارگیل روی مو به 4 روش ساده 

نحوه استفاده از روغن نارگیل روی مو به 4 روش ساده  

یکی از اقدامات موثری که برای مراقبت از مو می‌توانید انجام دهید، قرار دادن روغن نارگیل در روتین مو است. این روغن همه‌کاره با هر نوع مویی سازگار است و به‌عنوان یک درمان قبل از حمام و ماده‌ای حالت‌دهنده و نرم‌کننده بعد از حمام عمل می‌کند. در ادامه 4 راه ساده برای بهره‌ بردن از خواص روغن نارگیل برای مو را مورد بررسی قرار داده و به سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم؟

1- نحوه استفاده از روغن نارگیل قبل از حمام

روغن نارگیل را حدود 15 تا 30 دقیقه قبل از شست‌وشو به موهایتان بمالید. برای استفاده از روغن نارگیل روی قسمت انتهایی و میانی موهایتان تمرکز کنید. زمانی‌که قبل از حمام از روغن نارگیل استفاده می‌کنید، از شست‌وشوی بیش‌ازحد موها جلوگیری می‌شود. این موضوع جلوی خشک شدن موها را می‌گیرد. 

2- مصرف روغن نارگیل به‌عنوان نرم‌کننده موی سر 

روغن نارگیل ساقه مو را تقویت می‌کند و مانع شکستگی مو می‌شود. به همین دلیل می‌توان از روغن نارگیل به‌عنوان جایگزین شامپوهای نرم‌کننده‌ استفاده کرد. بهترین راه برای استفاده از روغن نارگیل به‌عنوان نرم‌کننده این است که چند قطره از این روغن را به شامپوی مورد‌نظر از جمله نرم کننده موی سر اکتیو اضافه کنید. با این اقدام اثر صاف‌کنندگی شامپو بیشتر می‌شود.

3- نحوه استفاده روغن نارگیل برای از بین بردن موخوره و حالت دادن به مو  

با مصرف منظم روغن نارگیل می‌توان جلوی رشد موخوره را گرفت و موهای آسیب‌دیده را ترمیم کرد. این موضوع کمک می‌کند که موها حالت‌پذیزی بهتری داشته باشند و زیبا‌تر و درخشان‌تر به نظر برسند. برای از بین بردن موخوره‌ها کافیست یک قاشق روغن نارگیل را روی کف دستتان بریزید و به موهایتان بمالید. برای جذب راحت‌تر و حالت‌دهی بیشتر، بهتر است که این عمل را روی موهای مرطوب انجام دهید.  

4- طرز استفاده روغن نارگیل برای مو به‌‌عنوان ماسک و تقویت‌کننده

برای تقویت و تغذیه موها می‌توانید از ماسک موی روغن نارگیل استفاده کنید. یک یا دو قاشق چای‌خوری روغن را روی موهایتان ماساژ دهید. بعد از چند ساعت آن را بشویید. در‌صورتی‌که موهای خشک دارید یا میزان آسیب موهایتان زیاد است، اجازه دهید که روغن نارگیل برای یک شب روی موهایتان بماند.

نکاتی برای استفاده موثرتر از روغن نارگیل به‌منظور تقویت مو 

نکاتی برای استفاده موثرتر از روغن نارگیل به‌منظور تقویت مو 

روغن نارگیل برای انواع مو از جمله موهای آسیب‌دیده، خشک و رنگ شده مناسب است؛ اما با این‌حال افرادی که موهای ضخیم دارند، نگران این موضوع هستند که استفاده مکرر از روغن نارگیل باعث سفتی مو شود. برای جلوگیری از هرگونه مشکل و استفاده موثر در ادامه به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم. 

ابتدا روغن را گرم کنید. زمانی‌که قبل از استفاده از روغن نارگیل روی موها، آن را گرم می‌کنید، استفاده از آن راحت‌تر می‌شود. نکته بعدی به زمان استفاده از روغن نارگیل اشاره دارد. بهترین زمان استفاده از روغن نارگیل برای مو شب است؛ زیرا برای جذب روغن نارگیل به مو باید زمان مناسبی طی شود. به‌این‌ترتیب با مصرف روغن نارگیل در شب، زمان مناسب فراهم می‌شود. با طی این زمان، روغن به‌طور کامل جذب می‌شود و موها چرب به‌نظر نمی‌رسند. 

استفاده از روغن نارگیل باید به‌صورت محدود انجام شود. حتی اگر روغن نارگیل سبک باشد، مصرف بیش‌از‌حد آن منجر‌به سنگینی مو می‌شود. برای جلوگیری از جمع شدن روغن در یک نقطه، ابتدا روغن نارگیل را به‌طور کامل روی کف دست بمالید و سپس به موهایتان بکشید. اگر موهای ضخیم دارید، بهتر است از روغن نارگیل و روغن‌های دیگر مانند آرگان، آووکادو یا کرچک به‌صورت چرخشی استفاده کنید.

چگونه برای محافظت از مو با روغن نارگیل ماسک بسازیم؟ 

با ساخت یک ماسک مو و ترکیب روغن نارگیل با مواد دیگری مانند اسطوخودوس یا نعنا فلفلی می‌توانید از مزایا آروماتراپی بیشتر استفاده کنید. همچنین می‌توان روغن نارگیل را با مواد طبیعی مغذی که برای مو مناسب هستند مانند ماست، عسل یا آووکادو ترکیب کرد.

چند بار در هفته از روغن نارگیل برای مراقبت از مو استفاده کنیم

چند بار در هفته از روغن نارگیل برای مراقبت از مو استفاده کنیم

سوالی که بسیاری از افراد در خصوص مصرف روغن نارگیل برای مراقبت از موهایشان دارند این است که: «چند بار در هفته از روغن نارگیل استفاده کنیم». در پاسخ به این سوال باید گفت در‌صورتی‌که موهایتان را یک یا دو بار در هفته با روغن نارگیل ماساژ دهید، به‌خوبی می‌توانید آثار درمانی این روغن برای رفع موخوره و شوره‌سر را مشاهده کنید. با‌توجه‌به اینکه عوارض روغن نارگیل برای مو صفر است، با‌توجه‌به میزان مشکل و نوع موهایتان می‌توانید دفعات استفاده از این روغن در هفته را افزایش دهید.

روغن نارگیل؛ روغنی طبیعی برای تغذیه و تقویت انواع مو

در این مقاله با خواص روغن نارگیل برای مو آشنا شدیم. با قرار دادن این روغن طبیعی و چند کاره در روتین مو می‌توان با مشکلاتی مانند ریزش، خشکی، موخوره و شوره مو مبارزه کرد. استفاده از این روغن برای هر نوع مویی مناسب و تقریبا برای همه افراد بی‌خطر است. از گذشته‌های دور، مخصوصا افرادی که موهای آسیب‌دیده و خشک داشتند، از این روغن استفاده می‌کردند و حال با مطالعات علمی و تایید خواص این روغن برای مو مصرف آن بیش از پیش افزایش یافته است. در شامپوهای تقویت‌کننده و شامپو مخصوص موهای خشک و وز اکتیو نیز از این روغن مفید و مغذی استفاده می‌شود. اگر شما نیز نکاتی برای استفاده بهتر از این روغن روی موها می‌دانید، خوشحال می‌شویم که در بخش دیدگاه‌ها این نکات را با ما و خوانندگان عزیز مجله اکتیو به اشتراک بگذارید.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]