اسفند ۱۵, ۱۴۰۲

بهترین شامپو برای موهای کراتین شده

بعد از کراتین مو از چه شامپویی استفاده کنیم؟ تقریبا همه کسانی‌که موهایشان را کراتینه کرده‌اند، این سوال را حداقل یک‌بار از آرایشگر یا فروشنده محصولات بهداشتی پرسیده‌اند. بهترین شامپو مخصوص موهای کراتین شده ترکیبات و ویژگی‌های متفاوتی از دیگر شامپوها دارد. شامپوی موهای کراتین شده فاقد سولفات است و برای احیا، شادابی و حفظ حالت موها معمولا در این شامپوها از ترکیبات مرطوب‌کننده و کراتین یا مواد مشابه استفاده می‌شود. در این مقاله شما را با مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین شامپو برای موهای کراتین شده آشنا می‌کنیم. همچنین اگر به دنبال بهترین شامپو ایرانی بعد از کراتینه مو هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

چرا انتخاب شامپو مناسب برای موهای کراتین شده مهم است؟ 

کراتینه کردن مو یک روش شیمیایی است که در آن به موها کراتین اضافه می‌شود. این فرآیند علاوه‌بر صاف کردن مو، باعث ترمیم و احیای موهای آسیب دیده می‌شود. این روش صافی و احیای مو، موقتی است و ماندگاری بین 6 تا 8 ماه دارد؛ اما با نحوه مراقبت درست و استفاده از شامپوی مناسب می‌توان ماندگاری آن را بیشتر کرد.

در صورت شست‌و‌شوی مو با شامپوی نامناسب، کراتین در زمان کوتاهی از روی مو پاک خواهد شد و خاصیت خود را برای حالت دادن به مو از دست می‌دهد؛ بنابراین برای حفظ و تداوم اثر کراتین باید از شامپوی مناسب برای موهای کراتین شده استفاده کنید.

آشنایی با ویژگی‌ها و ترکیبات بهترین شامپو مخصوص موهای کراتین شده

با‌توجه‌به هزینه‌ بالا و زمان طولانی که برای کراتین کردن مو صرف می‌شود، همه ما دوست داریم که ماندگاری کراتینه مو بیشتر شود. با انتخاب یک شامپو مناسب که ویژگی‌های مهم حفاظت از موهای کراتینه در آن رعایت شده باشد، این آرزو دست‌یافتنی است. انتخاب یک شامپو با ویژگی‌های مناسب برای موهای کراتین شده به معنای حفظ کیفیت کراتین و ماندگاری بیشتر آن روی مو است. در زیر لیست کاملی از ویژگی‌های بهترین شامپو مخصوص موهای کراتین شده را برایتان تهیه کرده‌ایم: 

  • بدون سولفات: توجه داشته باشید که سولفات‌ها توانایی این را دارند که به روغن طبیعی مو آسیب برسانند و باعث خشکی و آسیب به موهای کراتینه شوند.
  • بدون پارابن: شامپوهای بدون پارابن به حفظ سلامت مو و پوست سر کمک می‌کنند.
  • حاوی کراتین یا مواد مشابه: وجود کراتین هیدرولیز شده در شامپو باعث حفظ و تداوم اثر کراتین در مو می‌شود.
  • حاوی مواد مرطوب‌کننده: موادی مانند گلیسیرین، پروپیلن گلیکول و سوربیتول به حفظ رطوبت و لطافت مو کمک می‌کنند.
  • فاقد نمک یا سدیم کلراید: این مواد قادر به جدا کردن کراتین از مو و برگرداندن موها به حالت اولیه هستند.
  • حاوی ترکیبات طبیعی: وجود روغن‌های طبیعی مانند روغن آرگان، ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، آنتی‌اکسیدان‌ها و عصاره‌های گیاهی به تقویت و تغذیه موها کمک می‌کند.

همچنین توجه داشته باشید که انتخاب شامپو باید متناسب با نوع موهای شما (خشک، معمولی یا چرب) باشد.

شامپو بدون سولفات و پارابن؛ برای موهای کراتین شده با قدرت پاک‌کنندگی بالا

موادی مانند سولفات که در شامپوهای معمولی استفاده می‌شوند، به کراتین آسیب می‌زنند؛ بنابراین برای ماندگاری بیشتر کراتین باید شامپوهای بدون سولفات را انتخاب کنید. این تصور اشتباه وجود دارد که شامپوهای بدون سولفات به دلیل اینکه کمتر کف می‌کنند، برای شست‌وشوی موها مناسب نیستند؛ اما این شامپوها قدرت پاک‌کنندگی بسیار بالایی دارند.

بهترین شامپو برای موهای کراتینه

موادی مانند پارابن و سدیم کلراید نیز به از بین رفتن رطوبت و فواید کراتین سرعت می‌بخشند؛ بنابراین هنگام خرید بهترین شامپو بعد از کراتینه مو توجه داشته باشید که بدون پارابن و سدیم کلراید باشد.

نقش مواد مرطوب‌کننده در شامپوهای کراتینه؛ جلوگیری از وز شدن و خشکی مو 

مواد مرطوب‌کننده در شامپوهای کراتینه نقش مهمی در حفظ سلامت مو دارند. به کمک این مواد رطوبت در موها حفظ شده و از خشکی و وز شدن آن‌ها جلوگیری می‌شود. استفاده از شامپوهای کراتینه حاوی مواد مرطوب‌کننده به تقویت، شادابی و سلامت مو کمک می‌کند. این شامپوها به ویژه برای موهای فر، وز‌دار و خشک مناسب هستند. البته کسانی که موهای نازک و صاف دارند نیز می‌توانند از این شامپو استفاده کنند.

دلیل استفاده از کراتین یا مواد مشابه در شامپو موهای کراتین شده

کراتین یا مواد مشابه یکی از ترکیبات مهم در شامپوهای کراتینه است. کراتین یکی از اصلی‌ترین پروتئین‌های ساختاری مو است. استفاده از شامپوهایی که حاوی این پروتئین هستند به حفظ و تداوم آثار کراتین کمک می‌کنند. کراتین باعث حفظ سلامت و انعطاف‌پذیری موها می‌شود. در بعضی موارد موهای کراتینه شده مستعد خشکی و شکنندگی هستند.  استفاده از شامپوهای حاوی کراتین نقش مهمی در حفظ رطوبت و نرمی موها و کاهش میزان آسیب‌پذیری آن‌ها دارد.

بهترین شامپو برای موهای کراتینه

نکات مهم برای انتخاب بهترین شامپو ایرانی بعد از کراتینه مو

برای انتخاب بهترین شامپو ایرانی بعد از کراتینه مو باید به نیازهای خاص موهایتان توجه داشته باشید. به‌عنوان مثال برخی افراد موهای چرب دارند. این افراد می‌توانند شامپو موهای چرب و کراتینه را برای شست‌وشوی موهای کراتین‌شده و متعادل کردن چربی مو استفاده کنند. اگر هم که دچار شوره و پوسته سر شده‌اید، اکتیو فرمول بهترین شامپو ضد شوره برای موهای کراتین شده را پیدا کرده است. این نکته را نیز فراموش نکنید که شامپوی انتخابی شما باید با نیازهای موهای کراتینه شده مطابقت داشته باشد. به‌طورکلی شامپوهای فاقد سولفات، پارابن و سدیم کلراید، حاوی کراتین، مواد مرطوب‌کننده و روغن‌های طبیعی، بهترین انتخاب برای موهای کراتین شده هستند. 

مراقبت‌های بعد از کراتینه مو؛ نحوه شست‌وشو و استفاده از شامپو

بعد از کراتین کردن مو، برای حفظ آثار و ماندگاری کراتین، باید برای شست‌وشو موها نکات خاصی را رعایت کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات مربوط به مراقبت از موهای کراتین شده را بررسی خواهیم کرد: 

  • انتخاب شامپو مناسب: استفاده از شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده ضروری است؛ زیرا سولفات‌ها باعث از بین رفتن سریع‌تر کراتین از روی موها می‌شوند.
  • تاخیر در اولین شست‌وشو: بهتر است پس از انجام کراتینه، چند روزی از شست‌وشوی موها خودداری کنید. این موضوع کمک می‌کند تا کراتین به خوبی روی موها تثبیت شود.
  • استفاده از آب ولرم: برای شست‌وشوی موها پس از کراتینه، بهتر است از آب ولرم استفاده کنید. آب داغ علاوه‌بر آسیب به کراتین، باعث خشکی مو می‌شود.
  • شست‌وشوی ملایم: موهای کراتین شده را با ملایمت بشویید و از مالش شدید آن‌ها خودداری کنید. موها باید به آرامی شسته شوند تا از آسیب به کراتین جلوگیری شود.
  • خشک کردن ملایم موها: پس از شست‌وشو، آب موها را به آرامی با یک حوله نرم بگیرید. ترجیحا از مالش دادن موها با حوله خودداری کنید و به جای آن موها را به آرامی فشار دهید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. همچنین از باد سرد سشوار برای خشک کردن ملایم موها استفاده کنید. 
  • استفاده از نرم‌کننده و ماسک مناسب: استفاده از نرم‌کننده و ماسک بدون سولفات بعد از شست‌وشو با شامپو کمک می‌کند تا موها نرم و لطیف باقی بمانند و کراتین بهتر روی موها حفظ شود.
  • اجتناب از شست‌وشوی مکرر: شست‌وشوی مکرر موها باعث می‌شود تا کراتین با سرعت بیشتری از بین برود؛ بنابراین بهتر است فاصله بین هر بار شست‌وشوی مو بیشتر شود.

این نکات به حفظ کراتین و سلامت موها کمک می‌کند و باعث می‌شود نتایج کراتینه کردن مو طولانی‌تر و ماندگارتر شود.

راز نگهداری موهای کراتین شده؛ انتخاب شامپوی ایده‌آل

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که بهترین شامپو برای موهای کراتین شده باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. انتخاب شامپوی مناسب برای ماندگاری بیشتر و حفظ آثار مثبت کراتین، نقش مهم و ضروری دارد. شامپوهای فاقد سولفات، پارابن و سدیم کلراید، حاوی کراتین، مواد مرطوب‌کننده و روغن‌های طبیعی، بهترین انتخاب برای موهای کراتین شده هستند. استفاده از شامپوهایی با این ویژگی‌ها به حفظ صافی، نرمی و درخشندگی موهای کراتینه شده کمک کرده و از آسیب‌ به مو جلوگیری می‌کند.

شامپو برای موهای کراتینه

بسیاری از شامپوها و نرم‌کننده‌های برند اکتیو، حاوی کراتین هستند. برای حفظ ماندگاری کراتین و مراقبت و احیای موهای آسیب‌دیده توصیه می‌کنیم از این محصولات استفاده کنید. به‌عنوان مثال با استفاده از شامپو موهای خشک و وز اکتیو می‌توانید رطوبت از دست رفته موهایتان را مجددا باز گردانید. استفاده از این شامپو علاوه‎بر حالت‌دهندگی، باعث جلوگیری از خشکی، شکنندگی و به وجود آمدن موخوره می‌شود. همچنین برای کاهش چربی بعد از کراتینه، استفاده از شامپو اکتیو برای موهای چرب به نحو قابل‌قبولی مشکلتان را برطرف می‌کند. در نهایت خوشحال می‌شویم تجربه‌هایتان درباره استفاده از محصولات اکتیو را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. 

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]