فروردین ۲, ۱۴۰۳

شستن مو بعد از رنگ کردن

بیرون آمدن از سالن با موهای تازه رنگ‌ شده در سایه‌ای زیبا از رنگی دلخواه احساس بسیار خوشایندی است. البته اگر ندانید که چطور از این موها مراقبت کنید، احتمال اینکه نگرانی و دغدغه به‌ سراغتان بیاید زیاد می‌شود. پس برای اینکه چنین حس خوبی را از دست ندهید، بهتر است که با مراقبت از مو بعد از رنگ‌ کردن آشنا باشید. یکی از مهمترین نکات مراقبتی، آگاهی در مورد شستن مو بعد از رنگ کردن است. در این مقاله شما را با تمام نکات لازم درباره شست‌وشو آشنا می‌کنیم.
باید به‌ خوبی بدانیم که بعد از رنگ مو شامپو بزنیم یا نه و از توصیه‌های حرفه‌ای‌ها استفاده کنیم. با ما همراه باشید.

چند روز بعد از رنگ مو شامپو بزنیم

بهترین زمان شستشو با شامپو بعد از رنگ کردن مو چه‌ موقع است؟

پرسش‌های فراوانی درباره شستن مو بعد از رنگ کردن وجود دارد. برای مثال، همیشه از خود می‌پرسیم که چند ساعت بعد از رنگ مو شامپو بزنیم یا چند روز بعد از رنگ مو شامپو بزنیم. 

باید بدانید که در حین رنگ‌ کردن، لایه کوتیکول مو باز می‌شود و اجازه می‌دهد رنگ به راحتی به داخل ساقه نفوذ کند. شستن زودهنگام موهایتان می‌تواند منجر به شسته‌شدن رنگ شود، چون ممکن است لایه کوتیکول هنوز باز باشد.

 تقریباً سه روز طول می‌کشد تا لایه کوتیکول به شکل اولیه خود بازگردد. بنابراین، توصیه می‌شود که ۷۲ ساعت  بعد از رنگ‌کردن صبر کنید و سپس موهای خود را شامپو کنید.

آیا رنگ مو بعد از شستشو تغییر میکند؟ 

SLS نوعی ماده موجود در بیشتر شامپوها است که عامل پاک‌کنندگی و تولید کف در محصولات تمیز کننده مو به‌ شمار می‌رود. این ماده می‌تواند روغن‌های طبیعی را به همراه رنگ موهایتان از بین ببرد. 

پس حواستان را جمع کنید و با شامپو کردن زودهنگام موها باعث مخدوش‌ شدن رنگ نشوید. اگر زمان مناسب شستن مو بعد از رنگ کردن هم رسیده است، استفاده از شامپو و نرم‌کننده بدون سولفات را به‌ خاطر داشته باشید. این محصولات از محو شدن رنگ جلوگیری می‌کنند.

روش شستن مو بعد از رنگ چیست؟

شست‌وشوی اول بعد از رنگ‌کردن اهمیت بسیاری دارد چون کوتیکول مو هنوز باز است و در معرض آسیب قرار دارد. بنابراین، باید هنگام شستن موهای خود مراقب باشید تا از ایجاد هرگونه فشار غیرضروری روی تارهای مو جلوگیری کنید. 

برای شست‌وشوی مو بعد از رنگ به مراحل و نکات زیر دقت داشته باشید:

۱. صبر کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد شستن مو بعد از رنگ کردن به‌ یاد داشته باشید، این است که دست‌ کم دو یا سه روز کامل صبر کنید. چرا؟ بر اساس توصیه کارشناسان با این کار به موهایتان زمان می‌دهید تا به‌ خوبی رنگ جدید را به خود بگیرند. اگر خیلی زود آن‌ها را بشویید، خطر پاک‌ شدن رنگ در کمین خواهد بود.

۲. با ملایمت بشویید

مانند روزهای دیگری که موها را می‌شویید، از شامپویی با ویژگی پاک‌کنندگی بالای مو برای زدودن هرگونه آلودگی و چربی استفاده کنید. شست‌وشو با ملایمت هم به این معنی است که از آب ولرم استفاده کنید و مراقب باشید که موهایتان را زیاد مالش ندهید. پوست سر خود را به آرامی با نوک انگشتان در حرکت رو به پایین ماساژ بدهید. یادتان نرود که هرگز موهای تازه رنگ‌شده را با آب داغ نشویید.

چند ساعت بعد از رنگ مو شامپو بزنیم

۳. از نرم‌ کننده استفاده کنید

پس از شامپو‌ زدن، شستن مو بعد از رنگ کردن را با نرم‌ کننده تکمیل کنید. اهمیت استفاده از نرم‌ کننده در این است که اگر روغن‌های طبیعی در اثر رنگ‌کردن از بین رفته باشند، به بهبود وضعیت و بازگشت آن‌ها کمک می‌کند. نرم‌ کننده باعث می‌شود که چربی از دست‌ رفته طبیعی موها دوباره به آن‌ها باز گردد و رطوبت در تارهای مو جریان پیدا کند. این موضوع به زیبایی و درخشندگی موها کمک شایانی می‌کند.

۴. آبکشی درست را هرگز فراموش نکنید

حتماً بعد از شستن موهایتان، تمام شامپو و نرم‌کننده را به‌طور کامل آبکشی کنید. اگر ذراتی روی موها باقی بماند، باعث کدر شدن آن‌ها می‌شود و حتی می‌تواند پوست سر را تحریک و آزرده کند. از برس‌ زدن موها در حالت خیس هم خودداری کنید، چون باعث شکستگی موها می‌شود. درعوض، از یک شانه دندانه‌دار کمک بگیرید تا تارهای مو را به‌آرامی باز کنید. شانه‌کردن موهای مرطوب و خیس با چنین شانه دندانه‌داری ایراد ندارد و باید در نهایت صبر و حوصله صورت بگیرد.

بعد از رنگ مو از چه نرم‌کننده و شامپویی استفاده کنیم؟

استفاده از شامپوی مناسب برای شستن مو بعد از رنگ کردن موضوع بسیار مهمی است. موهای رنگ‌ شده با مواد شیمیایی احاطه می‌شوند و احتمال خشکی آن‌ها بالا می‌رود.استفاده از شامپویی باکیفیت که توانایی آبرسانی و جوان‌سازی تارها را دارد، از هرچیز حیاتی‌تر به‌نظر می‌رسد.

برای اینکه بدانید بعد از رنگ مو از جه شامپویی استفاده کنید، به این پیشنهادات نگاه ویژه‌ای داشته باشید:

شامپو محافظ رنگ مو ۳۵۰ml اکتیو

اکتیو از برندهای نام‌آشنایی است که بارها و بارها با ارائه محصولات مرغوب و باکیفیت امتحان خود را پس داده است. این محصول اکتیو برای شستن مو بعد از رنگ کردن کاربرد دارد. ویژگی‌های مطلوب این شامپو شامل موارد زیر می‌شود:

  • حاوی کراتین و پروتئین گندم؛
  • محافظت از مو در برابر حرارت؛
  • محافظ رنگ مو و حفظ رنگ به‌شکل اولیه.

شامپو محافظ رنگ موی اکتیو

شامپو موهای رنگ‌‌شده و آسیب‌دیده ۴۰۰ گرمی اکتیو

برای شستن مو بعد از رنگ کردن، استفاده از این محصول برند اکتیو هم توصیه می‌شود. از ویژگی‌های شاخص آن باید به این موارد اشاره کنیم:

  • ضد موخوره بودن؛
  • درخشان‌کنندگی موها؛
  • ترمیم‌کنندگی موهای رنگ‌شده؛
  • حاوی عصاره انار و گل همیشه‌بهار.

نرم کننده مناسب موهای رنگ شده و آسیب دیده ۳۰۰ml اکتیو

این نرم‌کننده اکتیو مخصوص موهایی است که رنگ شده و آسیب دیده‌اند. از ویژگی‌های مطلوبش باید به این‌ها اشاره کنیم:

  • حاوی ویتامین E؛
  • دارای پروتئین گندم؛
  • انتقال مواد مغذی مانند روغن ماکادمیا به موها.

حالا شما بگویید!

تجربه رنگ‌ کردن موهایتان را داشته‌اید؟ به‌تازگی این کار را انجام داده‌اید و شک دارید که چه زمانی باید اقدام به شستن مو بعد از رنگ کردن کنید؟ با مرور این مطلب، اطلاعاتتان کامل می‌شود. اگر نکته مبهمی درباره این موضوع و مقاله برایتان باقی مانده است، پرسش‌هایتان را با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید که داشتن موهایی زیبا و سالم بعد از رنگ اصلاً سخت نیست. کافی است که با محصولات خوب آشنا باشید و روش مراقبت از موها را بدانید.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]