اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

مراقبت از مو مردانه

برای داشتن موهایی سالم و زیبا باید کمی تلاش کنید و روتینی مناسب در نظر بگیرید. منظور از روتین برنامه‌ای منظم است که اصول آن با دقت و با در نظر گرفتن نیازها و ویژگی‌های موهایتان انتخاب شده است. رسیدگی به موها برای همه واجب است و فرقی نمی‌کند که آقا هستید یا خانم؛ در این مقاله از روش‌های مراقبت از مو مردانه برایتان می‌گوییم. این روتین برای تمام آقایان مناسب است و هم برای کسانی کاربرد دارد که به‌دنبال تقویت موها و مبارزه با ریزش مو هستند و هم افرادی که خواهان خوش‌حالت‌ترشدن موها و زیبایی بیشتر آن‌ها هستند. توجه به نکات ساده اما مهم این مقاله را فراموش نکنید.

مراقبت از مو آقایان

روتین مو مردانه 

برای انتخاب روتین مراقبت از مو مردانه باید حواستان به رعایت مراحلی منظم و اصولی باشد. در ادامه از هریک از گام‌های این روند برایتان می‌گوییم.

۱. استفاده از شامپوی ملایم و طبیعی

استفاده از شامپوهایی از برندهای معتبر را در برنامه مراقبت از موهای خود قرار بدهید. این مورد ساده‌ترین و نخستین قدمی است که باید در جهت رسیدن به موهایی خوش‌حالت‌تر و سالم‌تر بردارید.

از مصرف شامپوهایی که پر از مواد شیمیایی هستند و ترکیبات غلیظی از اسانس‌های مصنوعی و رایحه‌های شیمیایی در آن‌ها موجود است هم خودداری کنید. 

بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که فاقد مواد زیر در ترکیباتشان هستند:

  • مواد پتروشیمی؛
  • سولفات؛
  • پارابن؛
  • فتالات؛
  • سیلیکون.

شامپوهای مناسب روتین مراقبت مو 

برند اکتیو از گزینه‌هایی است که می‌توانید برای استفاده در روتینی سالم و صحیح از آن بهره ببرید. از جمله محصولات مطلوب این برند باید به موارد زیر اشاره کنیم:

شامپو روزانه اکتیو

این محصول اکتیو برای انواع موها مناسب است و به‌دلیل وجود پروتئین، ویتامین‌ها و انواع مرطوب‌کننده در آن، موها را پاک و تمیز می‌کند. ضمن اینکه باعث تقویت آن‌ها می‌شود و نمی‌گذارد که گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی روزانه باعث از دست‌رفتن حالت و درخشندگی مو شوند.

از ویژگی‌های شاخص این شامپوی اکتیو باید به وجود مواد زیر در ترکیباتش اشاره کنیم:

  • گلیسیرین؛
  • ویتامین B5؛
  • پروتئین ابریشم.
شامپو تقویت‌کننده اکتیو

این محصول اکتیو هم با وجود انواع ویتامین‌های B5 و B6 در شمار بهترین شامپوها برای استفاده در روتین مراقبت از مو مردانه و زنانه قرار می‌گیرد. اگر موهایتان ضعیف و شکننده شده است، این شامپو می‌تواند به بهبود اوضاع کمک شایانی کند. از ویژگی‌های شاخص شامپوی تقویت‌کننده اکتیو باید به وجود این مواد در ترکیب آن اشاره کنیم:

  • گل چای قرمز؛
  • ریشه جینسینگ؛
  • انواع ویتامین B.

روتین مراقبت مو برای آقایان

۲. پرهیز از شامپو کردن روزانه موها

بسیاری از آقایان فکر می‌کنند که برای رسیدگی به موهای خود باید هر روز آن‌ها را بشویند. چنین چیزی درست نیست و شستن روزانه موها با شامپو باعث شکنندگی و خشک‌شدن تارها می‌شود. 

اگر موها به‌طور روزانه و مداوم شسته شوند، چربی طبیعی پوست سر از بین می‌رود و موها آسیب‌پذیر و ضعیف می‌شوند.

۳. استفاده از نرم‌کننده‌ها

مصرف شامپو برای مردان کافی نیست و برای داشتن موهایی سالم و شاداب باید از نرم‌کننده‌ها هم استفاده کنند. در واقع، حضور نرم‌کننده در برنامه مراقبت از مو مردانه نقش پررنگی دارد.

حتی طبیعی‌ترین شامپوها هم پوست سر و تارهای مو را کمی خشک می‌کنند. برای همین با وجود نرم‌کننده، از کاهش چربی طبیعی سر و مو جلوگیری می‌شود.

۴. کوتاه‌کردن مرتب موها

کوتاه‌کردن مرتب و منظم موها باعث می‌شود که رشد بهتری داشته باشند و زیباتر به‌نظر برسند. موی آقایان در معرض تماس با محیط قرار دارد و نشستن گردوغبار و آلودگی‌های محیطی روی آن باعث بروز مشکلاتی نظیر موخوره می‌شود.

کوتاهی موها به رشد بهتر، جلوگیری از شکل‌گیری موخوره و موارد مشابه کمک شایانی می‌کند. ایده خوبی است که اندکی از موها در هر ماه کوتاه شود.

۵. توجه به خشک‌کردن صحیح موها

بهتر است که موها بدون استفاده از سشوار خشک شوند. اجازه بدهید که موهایتان در تماس با هوای آزاد خشک شوند. اگر هم مایل هستید که از سشوار استفاده کنید، حتماً حواستان به درجه حرارت آن باشد.

قرار گرفتن موها در معرض حرارت تند و زیاد سشوار باعث شکنندگی و سست شدن آن‌ها می‌شود. عادت کنید که موها را با هوای آزاد یا دست‌کم درجه پایین حرارت سشوار خشک کنید.

در زمان آب‌گیری موها با حوله هم باید از ایجاد تماس شدید آن با موها بپرهیزید. حوله را سریع و محکم به موها نکشید و به‌آرامی آن را روی سطح موها قرار بدهید.

محصولات مراقبت مو مردانه

۶. استفاده از محصولات مراقبت از مو مردانه

برای مراقبت از مو بلند مردانه یا موهایی با قد کوتاه باید حواستان به استفاده از محصولات محافظتی مطلوب موجود در بازار باشد. استفاده از موارد زیر توصیه می‌شود:

ماسک نارگیل برای موها و پوست سر خشک

  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این‌ها را در تابه ای ذوب کنید تا خوب با هم ترکیب شوند.
  • ماسک را روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند.
  • ماسک را بشویید و موها را با شامپو بشویید.

ترکیب آووکادو، عسل، روغن زیتون

  • آووکادو را از وسط به دو نیم کنید، سپس گوشت داخل آن را در یک کاسه بزرگ بریزید. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل اضافه کنید.
  • 2 قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک اضافه و مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.
  • آن‌ها روی موها بمالید. بگذارید 60 دقیقه بماند. و در آخر، آبکشی کنید.

ماسک روغن نارگیل و دارچین

  • قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده و 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل را خوب با هم مخلوط کنید.
  • ماسک را روی ریشه ها و قسمتی از آن بمالید و روی پوست سر خود ماساژ دهید.
  • اجازه دهید ماسک به مدت 30 تا 45 دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید. 

روغن کرچک برای موهای وِز.

  • این روغن کمی چسبناک و غلیظ است، آن را با روغن‌هایی مانند نارگیل، بادام یا زیتون رقیق کنید و در ظرف‌های اسپری‌دار بریزید و روی موهایتان اسپری کنید.

اصول مراقبت از مو آقایان

توصیه‌های تکمیلی برای مراقبت از مو مردانه

رعایت نکات و توصیه‌های زیر در سلامت و ظاهر بهتر موهای آقایان نقش مهمی دارد. توجه به آن‌ها خالی از لطف نیست:

  • از شانه‌کردن زیاد از حد موها خودداری کنید.
  • در استخر حتما از کلاه استفاده کنید تا کلر موجود در آب به موها آسیب وارد نکند.
  • دوش آب سرد برای موها بهتر است و حرارت آب داغ باعث تخریب آن‌ها می‌شود.
  • موها را در حالت خیس و مرطوب شانه نکنید چون باعث ریزش آن‌ها می‌شوید.
  • از کلاه‌های تنگ و چسبان به سر استفاده نکنید چون ریشه موها را تحت فشار قرار می‌دهند.

یادتان باشد که ظاهر هرکس بازتابی از سبک زندگی او است. بنابراین، با رعایت تغذیه سالم، ورزش‌کردن، پرهیز از مصرف دخانیات و داشتن برنامه خواب منظم به زیباتر شدن موها و به‌طور کلی ظاهر خود کمک کنید. 

 

حالا شما بگویید!

با رعایت روتین مو مردانه می‌توانید خوش‌تیپ‌تر از همیشه ظاهر شوید. درخشش و سلامت موها نقش مهمی در زیبایی ظاهر دارند. استفاده از شامپوهای استاندارد به تقویت و زیبایی موها کمک می‌کند. برای مثال، مصرف محصولات مختلف برند اکتیو و توجه به رعایت روتینی با اصول صحیح می‌تواند ناجی موهایتان باشد و آن‌ها را زیباتر کند.

بسیاری از آقایان معتقدند که رسیدگی به موها مخصوص به خانم‌ها است، این فکر اشتباه است. همه باید در درجه نخست برای سلامتی و بعد برای زیبایی ظاهری خود تلاش کنند. شما هم ترفندی برای رسیدگی بهتر به موها در نظر دارید؟ آن را با ما درمیان بگذارید.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]