شهریور ۳۱, ۱۴۰۲

مزایای استفاده از نرم کننده لباس چیست؟

هنگام شستشوی لباس، دو محصول ضروری برای استفاده وجود دارد؛ ابتدا مایع شستشو و بعد مایع نرم‌کننده لباس. شک نکنید که اگر ین دو محصول را داشته باشید، می‌توانید به بهترین شکل لباس‌ها را تمیز و البته سالم نگه دارید.

با اینکه استفاده از نرم‌کننده مانند مایع شستشو از اهمیت بالایی برخوردار است، اما بسیاری این محصول را برای نرم و لطیف کردن لباس‌ها نادیده می‌گیرند. کار این محصول چیست و چه مزایایی دارد؟ در این مقاله ما را همراهی کنید تا درباره این موضوع و کارایی این محصول بیشتر بدانید.

نرم‌کننده لباس چه کاری انجام می‌دهد؟

در بازار جهانیِ محصولات بهداشتی و شوینده‌ها، دو مدل نرم‌کننده لباس و حوله وجود دارد. مدل اول شکل مایع دارد که همه به استفاده از آن عادت دارند. این مدل نرم‌کننده‌ها حاوی سورفاکتانت هستند که بسته به برند تولیدکننده و فرمول ساخت آن، سورفاکتانت می‌تواند از حیوانات، گیاهان یا مواد معدنی باشد. وجود سورفکتانت در نرم‌کننده باعث نرمی پارچه می‌شود.

مدل دومِ نرم‌کننده، به شکل ورق‌های خشک‌کن و نرم‌کننده پارچه هستند. نحوه اثرگذاری این مدل نرم‌کننده به این صورت است که روی لباس‌ها را با یک ماده مومی شکل (به جای سورفکتانت) می‌پوشاند تا بافت لباس را نرم کند.

مزایای استفاده از نرم‌کننده لباس و حوله چیست؟

استفاده از نرم‌کننده برای شستشوی لباس و حوله مزایای بسیاری دارد، بنابراین وقتی به دنبال خرید انواع شوینده هستید، حتما این محصول را نیز در سبد خرید خود قرار دهید تا از این مزایا بهره‌مند شوید. در ادامه برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای استفاده از نرم‌کننده لباس را بیان خواهیم کرد که به شما در تصمیم‌گیری برای خرید این محصول کمک کنیم.

1. طول عمر لباس را افزایش می‌دهد

مزایای استفاده از نرم کننده لباس

هیچ‌کس منکر این نمی‌شود که مواد شوینده به تنهایی برای تمیز کردن لباس‌ها کافی هستند. اما برخی لباس‌ها و حوله‌ها دارای پارچه‌های ظریف و البته خشن مانند پشمی هستند که برای تمیز کردن و استفاده از آنها، لازم است که کمی نرم شوند و حتی از الکتریسیته آنها جلوگیری کرد. نرم‌کننده‌های لباس و حوله به خوبی از الیاف پارچه‌ها مراقبت می‌کنند و شکل ظاهری و ساختار کلی پارچه را حفظ می‌کنند. اگر به طور مرتب از نرم‌کننده‌های لباس و حوله استفاده کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که لباس‌ها برای مدت طولانی‌تری مانند روز اول خود باقی می‌مانند و عمر آنها افزایش پیدا می‌کند.

2. رنگ لباس و حوله را حفظ می‌کند

بهترین بخشِ استفاده از نرم‌کننده، این است که این محصول در کنار مراقبت از پارچه لباس، رنگ آن را نیز حفظ می‌کند. مطمئنا همه دوست دارید تا درخشش و رنگ لباس در هر بار شستشو حفظ شود و نرم‌کننده این کار را انجام می‌دهد، زیرا سورفکتانت درونِ این محصول یک لایه اضافی روی لباس برای محافظت از بافت آن در برابر اصطکاک به وجود می‌آورد. در نتیجه لباس‌های شما به‌سرعت کدر و رنگ‌پریده نمی‌شوند. مزیت دیگر این محصول این است که میزان پودپود شدن لباس را نیز کاهش می‌دهند.

3. لباس‌ها را نرم می‌کند

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از نرم‌کننده لباس و حوله این است که هر پارچه‌ای را نرم و لطیف می‌کند. وقتی الیاف توسط سورفکتانت پوشانده می‌شوند، لباس نرم‌تر می‌شود و در پی آن، به پوست شما نمی‌چسبد و حس خوبی از پوشیدن تمام لباس‌ها به دست خواهید آورد.

4. برای افرادی که پوست حساسی دارند عالی است

آیا پوست شما با هر ماده تحریک‌کننده‌ای خشک می‌شود و یا اینکه با هر پارچه‌ی خشنی، بروز حساسیت روی آن مشاهده می‌کنید؟ استفاده از نرم‌کننده‌ها احتمال بروز خشکی ناشی از مواد شوینده را کاهش می‌دهد. اگر بعد از شستن لباس‌هایتان از نرم‌کننده استفاده نکنید، پوست‌های حساس دچار مشکلاتی خواهند شد و علائم حساسیت را مشاهده خواهند کرد. این موضوع به‌ویژه در مورد بچه‌ها بیشتر صدق می‌کند. جدا از استفاده از نرم‌کننده لباس، حتما باید به استفاده از محصولات ملایم‌تر برای افراد آسیب‌پذیر مانند بچه‌ها فکر کنید. استفاده از نرم‌کننده و همچنین شوینده مخصوص لباس بچه‌ها، پیشنهاد ما به شماست.

5. فرآیند اتوکشی را سرعت می‌بخشد

مزایای استفاده از نرم کننده لباس

آیا تا به حال کسی را دیدید که بگوید اتوکشیدن لباس‌ها کاری لذت‌بخش است؟ برخی کارها واقعا طاقت‌فرسا و خسته‌کننده هستند، مانند اتو کردن لباس‌ها و حتی شستن ظروف بسیار چرب. با استفاده از نرم‌کننده‌های لباس، در زمان اتو کردن لباس‌ها با چالش کمتری روبرو می‌شوید. پس از استفاده از نرم‌کننده، لباس‌های شما به سرعت صاف می‌شوند زیرا نرم‌کننده میزان سختی سطح پارچه را کاهش می‌دهد. حتی برخی از لباس‌ها، پس از استفاده از نرم‌کننده، دیگر حتی نیازی به اتو کردن ندارند!

6. زمان خشک شدن لباس را تسریع می‌بخشد

یکی از مزایای استفاده از نرم‌کننده این است که زمان خشک شدن را تسریع می‌بخشد. فرض کنید، فراموش کردید تا لباس مد نظر خود برای مهمانی شب را بشویید. برای شستن آن، هم می‌توانید از شوینده و هم از نرم‌کننده استفاده کنید. اضافه کردن نرم‌کننده به روند شستشوی لباس، خشک شدن آن را بسیار سریع‌تر می‌کند. نرم‌کننده‌های لباس تبخیر آب را تسریع می‌بخشند، بنابراین نیازی نیست لباس‌های خود را برای مدت طولانی‌تری بشویید. برخی از افراد حتی بدون استفاده از خشک کن لباس‌ها را از لباس‌شویی خارج می‌کنند و شاهد خشک‌شدن سریع آن هستند.

7. رایحه‌ای خوش به لباس می‌دهد

بوی لباس‌های تازه شسته‌شده، یکی از خوشی‌های کوچک زندگی است. چیزی در مورد استفاده از لباس‌ها، حوله‌ها و ملحفه‌های خوشبوشده با رایحه نرم‌کننده‌ها وجود دارد که حال و هوای خوبی به هر فردی می‌دهد.

اکنون که درباره مزایای استفاده از نرم‌کننده خواندید، آیا می‌دانید که در چه مواقعی باید از این محصول استفاده کنید.

چگونه از نرم‌کننده استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از نرم‌کننده لباس، درست مانند نحوه استفاده ار شوینده است و می‌توانید آن را هم‌زمان با شوینده به لباس‌ها اضافه کنید. اما با این حال، این قاعده‌ی کلی را نمی‌توان برای تمام لباس‌ها در نظر گرفت. در ادامه چند نکته ضروری برای استفاده از نرم‌کننده را بیان خواهیم کرد:

  • لباس‌های ورزشی نیازی به مواد نرم‌کننده ندارند. در واقع، نرم‌کننده‌ها می‌توانند برای این البسه بد باشند. بیشتر پارچه‌های لباس‌های ورزشی رطوبت را جذب می‌کنند. این بدان معنی است که پارچه عرق یا هر رطوبتی را به لایه بیرونی منتقل می‌کند تا سرعت خشک شدن و جلوگیری از خیس شدن لباس را افزایش دهد. سورفکتانت‌ها ممکن است منافذ لازم برای این فرآیند را مسدود کنند و توانایی لباس برای خشک کردن رطوبت را از بین ببرد.
  • مواد مقاوم در برابر آب و بسیار جاذب نیز با نرم‌کننده لباس تعامل خوبی ندارند. به عنوان مثال، نرم‌کننده کیفیت برخی حوله‌های متخلخل را کاهش می‌دهد و پس از چند بار استفاده متوجه آن خواهید شد.

مزایای استفاده از نرم کننده لباس

به یاد داشته باشید، بهترین راه برای مراقبت از خود و لباس‌هایتان این است که بهترین محصولات شوینده را انتخاب کنید و زمان استفاده از آنها را بدانید. اکتیو راه‌حلی ایده‌آل برای شستشوی انواع لباس‌ها است. نرم‌کننده حوله و لباس اکتیو، نرمی و لطافت خاصی به حوله و لباس می‌بخشد و الیاف پارچه را در مقابل خشکی و آسیب‌پذیری ناشی از شستشو با مواد شوینده محافظت می‌کند. نرم‌کننده اکتیو بلافاصله در آب حل می‌شود و به‌خوبی در بافت و الیاف پارچه رسوخ می‌کند، لذا موجب افزایش خاصیت جذب آب در حوله شده و با کاهش چین و چروک لباس، موجب سالم و نو ماندن آن می‌گردد. با استفاده از این محصول، حتی می‌توانید کاری سخت مانند اتوکشیدن را به آسان‌ترین کار دنیا تبدیل کنید.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]