شهریور ۸, ۱۴۰۲

آیا پودر دستی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد؟

شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی و با هر نوع شوینده‌ای، همیشه با اما و اگرهای بسیار همراه است. یکی از سوالات رایج در زمان شستشوی لباس‌ها، این است که «آیا می‌توان برای شستشوی لباس‌ها در لباسشویی از پودر دستی استفاده کرد؟»

در این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم و خیال شما را بابت خرید پودر لباسشویی دستی و استفاده کردن و عدم استفاده از این پودر در ماشین لباسشویی راحت کنیم.

آیا استفاده از پودر دستی هنگام شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی کار خوبی است؟

پاسخ سوال بالا بسیار کوتاه است و در جواب باید بگوییم که خیر. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا استفاده از پودر لباسشویی دستی در ماشین لباسشویی اصلا ایده‌ی خوبی نیست و در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

پودر دستی بیش از حد کف می‌کند

پودرهای لباسشویی دستی طوری ساخته می‌شوند که در تماس با آب، کف زیادی تولید می‌کنند. این کف هنگام شستشوی دستی به داخل الیاف پارچه نفوذ می‌کند و این به شما کمک خواهد کرد تا آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را از بین ببرید. کفِ پودر شستشوی دستی، همیشه با حرکت مالشی دست‌ها و اصطکاکی که بین دست و لباس به‌وجود می‌آید، تولید می‌شود و قرار است برای پاک کردن لکه‌ها و کثیفی‌ها از روی لباس کاربرد داشته باشد. اگر پودر دستی را در ماشین لباسشویی بریزید، اصطکاک زیادی که در ماشین لباسشویی وجود دارد، باعث تولید کف زیادی می‌شود و این کف می‌تواند لوله‌ها و منافذ ماشین لباسشویی را مسدود کرده و آسیب جدی به آن وارد کند. بنابراین، اگر بعد از استفاده از پودر دستی در لباسشویی با خرابی ماشین مواجه شدید، بدانید که دلیل آن همین موضوع است.

پودر دستی به‌طور کامل از روی لباس‌ها پاک نمی‌شود

استفاده از پودر دستی در ماشین لباسشویی

هنگام شستشوی دستی لباس‌ها، معمولا نسبت به ماشین لباسشویی، پودر بسیار کمتر و آب بسیار کمتری استفاده می‌کنید. اما مقدار استفاده از پودر شستشوی دستی در ماشین لباسشویی بیشتر است و این می‌تواند باعث شود که پودر به‌خوبی از روی لباس‌ها پاک نشود و جای لکه‌های آن باقی بماند.

لباس‌ها به‌خوبی تمیز نمی‌شوند

عملکرد پودر لباسشویی دستی در ماشین لباسشویی به این صورت است که، به‌خوبی لباس‌ها را تمیز نمی‌کند زیرا به اندازه مناسب در لباسشویی استفاده نمی‌شود و یا میزان مواد پاک‌کننده‌ی آن برای ماشین طراحی نشده است. پودر ماشین لباسشویی دارای تعادل درست است و فرمول ساخت آن به این شکل است که به خوبی می‌تواند لباس را تمیز کند.

اگر می‌خواهید شوینده‌ای داشته باشید که هم برای شستشوی دستی و هم برای ماشین لباسشویی استفاده شود، می‌توانید مایع لباسشویی بخرید. اگر هم با دست و هم با ماشین لباسشویی کار شستشوی لباس‌ها را انجام می‌دهید، مایع لباسشویی را به شما توصیه می‌کنیم، زیرا برای هر دو منظور کاربرد دارد و فرق مایع لباسشویی با پودر لباسشویی این است که دیگر ردی از پودر روی لباس‌ها مشاهده نخواهید کرد و حتی می‌تواند گزینه‌ای آیده‌آل برای شستن لباس های رنگی باشد.

چرا رعایت دستورالعمل‌های مصرف و همچنین استفاده از اندازه‌ی درست از پودر برای شستشوی لباس‌ها مهم است؟

وقتی خودرو دارید، همیشه به دنبال این هستید تا باک آن را با بهترین بنزین و به‌اندازه‌ی درست پر کنید تا عملکرد آن بهتر شود، درست است؟ ماشین لباسشویی نیز همین است. برای اینکه بهترین نتیجه را از دستگاه بگیرید، باید پودر یا مواد شوینده مناسب داخل آن بریزید.

علاوه بر انتخاب بهترین شوینده، همیشه باید روی بسته پودر و یا مایع شستشو را نگاه کنید تا اندازه‌ی درست را داخل ماشین لباسشویی بریزید و با این کار، هم از ماشین لباسشویی خود مراقبت کنید و هم لباس‌ها را به‌خوبی تمیز کنید.

چگونه به‌درستی از انواع پودر برای شستشوی لباس‌ها استفاده کنیم؟

استفاده از پودر دستی در ماشین لباسشویی

قانون کلی برای استفاده از انواع پودر برای شستشو این است که، با خرید پودر ماشین لباسشویی می‌توانید از آن برای شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک استفاده کنید و پودرهای لباسشویی دستی را برای شستشوی دستی بخرید. تمام این محصولات شوینده برای استفاده تحت شرایط خاصی ساخته شده‌اند، بنابراین برای اینکه بهترین نتیجه را بگیریم، بهتر است که از هر محصول برای آن هدف خاص استفاده کنیم.

با توجه به مواردی که در این مقاله مطرح کردیم، دیگر نیازی به امتحان کردن پودر دستی در ماشین لباسشویی نخواهید داشت و برای شستشوی لباس‌ها در ماشین، سراغ پودر مخصوص ماشین و یا مایع شستشو لباس‌ها بروید. با این کار، هم از لباس‌های خود و هم از ماشین لباسشویی محافظت خواهید کرد.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]