شهریور ۱۵, ۱۴۰۲

مهم‌ترین کارها برای مراقبت از پوست بدن

بیشتر افراد روی مراقبت از پوست صورت خود تمرکز می‌کنند و برای آن برنامه‌ریزی دارند، اما زمان آن رسیده که به پوست بدن خود نیز اهمیت بدهید. با توجه به اینکه بخش زیادی از بدن در طول روز پوشانده می‌شود، بنابراین ممکن است مراقبت از پوست بدن برای بسیاری سخت و چالش‌برانگیز باشد. بنابراین، سعی کردیم تا در این مقاله یک روتین مراقبت از پوست بدن ارائه دهیم.

در این مقاله، تمام کارهایی را که باید برای پوست بدن خود انجام دهید و چند روش مختلف برای مراقبت از پوست بدن را شرح خواهیم داد. این روتین را می‌توانند افراد با انواع پوست دنبال کنند و تنها، محصولات داخل آن را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنند.

پاک‌کننده‌ها و شستشوی بدن

برای مراقبت از بدن، اول از همه باید بدن خود را تمیز نگه دارید! ژل‌های شستشوی بدن و همچنین شامپو بدن‌های مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانید بهترین آنها را برای این مرحله از روتین پوست بدن خود تهیه کنید. معمولا افراد به دنبال این هستند که ارزان‌ترین و البته خوشبوترین محصول را بخرند، اما در واقع باید سراغ محصولی بروید که از بهترین مواد تهیه شده است. بهتر است محصولی را پیدا کنید که به حل مشکلات پوستی شما کمک کند. شامپوهای بدنی که در بازار وجود دارند، معمولا دارای انواع ماده آبرسان، لایه بردار و ضد آکنه هستند و مواد مغذی دیگری نیز ممکن است داشته باشند.

یک گزینه عالی برای پاکسازی بدن، شستشوی بدن با شامپو بدن‌های کرمی اکتیو است. شامپو بدن‌های اکتیو در مدل‌های مختلف وجود دارند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • شامپو بدن فوم اکتیو: شامپو بدن فوم اکتیو بافت کرمی و غلیظی دارد، اما به راحتی از روی پوست تمیز می‌شود و با فرمولاسیون منحصر‌به‌فرد خود، باعث پاک کنندگی عمیق پوست می‌شود. این محصول حاوی روغن‌های آرگان، بادام، شاهدانه و شی باتر است که تمام آنها باعث آبرسانی بالای پوست و همچنین لطافت و تغذیه پوست می‌شوند. شامپو بدن فوم اکتیو، از محصولات جدید برند اکتیو است که در رایحه‌های متنوعی ارائه شده است.
  • شامپو صورت و بدن کرمی اسکراب اکتیو: از این شامپوی اکتیو هم می‌توانید به عنوان شوینده بدن و هم به عنوان اسکراب بدن استفاده کنید. این محصول درعین‌حال که باعث تمیز شدن پوست شما می‌شود مانع آسیب دیدن لایه‌های بیرونی پوست و خشکی آن خواهد شد. علاوه بر این، این محصول به حفظ نرمی و سلامت پوست و به پاکسازی سلول‌های مرده و منافذ پوست از هر گونه آلودگی کمک می‌کند. شامپو بدن کرمی اسکراب اکتیو نیز با رایحه‌های مختلف و همچنین برای پوست‌های مختلف در بازار وجود دارد.
  • شامپو بدن کرمی اکتیو: شامپو بدن کرمی اکتیو حاوی ویتامین B۵ و نرم‌کننده‌های پوست بدن است که لطافت و نرمی را برای پوست به ارمغان می‌آورد. این محصول می‌تواند پوست را به صورت عمیق آبرسانی و همچنین از خشکی و بروز حساسیت در پوست جلوگیری کند. شامپو بدن کرمی اکتیو نیز با رایحه‌های مختلف و همچنین برای پوست‌های مختلف در بازار وجود دارد.
  • شامپو بدن اسپرت آقایان اکتیو: این محصول از شوینده‌های بدن اکتیو، دارای خاصیت پاک‌کنندگی بسیاری بالایی است و در کنار آن، پوست را نرم و لطیف می‌کند. شامپو بدن اسپرت آقایان اکتیو حاوی ویتامین B۵ و مواد برطرف‌کننده بوی بد ناشی از فعالیت‌های ورزشی است و به پوست لطافت و بوی خوش می‌دهد.
  • شامپو بدن شفاف اکتیو: شامپو بدن ویتامینه اکتیو حاوی ویتامین B۵ و E است و به نرمی، پاکیزگی و حفظ پوست کمک می‌کند. ویتامین E در دو رنگ این شامپو بدن یعنی دو رنگ سبز و آبی وجود دارد که با مقاوم کردن قشر نازک هیدرو لیپیدی پوست، مقاومت پوست را افزایش داده، رطوبت آن را حفظ می‌کند و باعث نرمی پوست بدن پس از استفاده خواهد شد. اما ویتامین B۵ در رنگ قرمز این محصول وجود دارد که دارای خاصیت آبرسانی بالا است که از آسیب‌های ناشی از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

مهم‌ترین کارها برای مراقبت از پوست بدن

لایه برداری بدن

لایه برداری برای بدن مفید است و دلایل مختلفی برای اثبات این موضوع وجود دارد. لایه برداری به از بین بردن پوست مرده و رهایی از موهای زیر پوستی کمک و همچنین پوست بدن را فوق‌العاده نرم می‌کند. برای لایه برداری پوست بدن چند راه پیش روی خود دارید. اولین راه این است که محصولات لایه بردار پوست را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید و راه دیگر، خریداری ابزارها و محصولات برقی برای لایه برداری پوست است.

اسکراب بدن

اسکراب بدن به لایه‌برداری و مرطوب‌کردن بدن کمک می‌کند. در بالا در مورد یکی از شامپوهای اکتیو صحبت کردیم که خاصیت اسکراب را نیز دارد و برای این کار نیز می‌توانید از آن محصول استفاده کنید. استفاده از محصولات این چنینی، خشکی محصولات و اسکراب‌های بسیار خشن را ندارند و می‌توانید پوست را با کمک آن، تازه، نرم، لطیف و آبرسانی کنید.

ابزارهای مراقبت از بدن

همیشه این امکان را دارید تا از ابزارهای مختلف برای مراقبت از پوست بدن خود استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از دستکش‌های لایه‌بردار برای استفاده روزمره می‌تواند گزینه‌ای عالی برای از بین بردن پوست‌های مرده بدن باشد. علاوه بر این، برای روزهایی که می‌خواهید اسکراب عمیق‌تری داشته باشید و دستان به پشت کمر نمی‌رسد، لیف‌های بلند و دارای دسته در دو طرف گزینه‌ای عالی هستند. اسکراب را می‌توانید روی این مدل لیف بزنید و آن را از هر دو دسته بگیرید و نقاطی را که در کمر دسترسی به آن سخت است، لایه برداری کنید. نکته عالی در مورد این محصول این است که می‌توانید آن را در ماشین لباس‌شویی بیندازید و پس از هر بار استفاده، آن را به خوبی تمیز کنید.

اصلاح پوست

اگر می‌خواهید قسمتی از پوست بدن خود را اصلاح کنید، حتما باید از محصولاتی استفاده کنید که این کار را بدون آسیب رساندن به پوست بدن انجام می‌دهند و خاصیت نرم کنندگی نیز دارند.

در زمان اصلاح پوست بدن، خوب است از فوم‌های اصلاح نیز استفاده کنید تا رطوبت لازم برای اصلاح را به پوست بدهید. علاوه بر این، فوم‌های اصلاح از خراشیده شدن پوست جلوگیری می‌کنند و افراد با پوست خشک و حساس، حتما باید از این محصول استفاده کنند. پس از انجام این کار نیز باید سراغ مرطوب کننده پوست بروید و پوست خود را آبرسانی کنید، چرا که بعد از اصلاح پوست به رطوبت نیاز دارد!

محصولات درمانی پوست بدن

مهم‌ترین کارها برای مراقبت از پوست بدن

آنتی اکسیدان‌ها در محصولاتی مانند محصولات دارای ویتامین C به محافظت از پوست بدن ما در برابر آلودگی هوا کمک می‌کنند و همچنین با دور نگه داشتن رادیکال‌های آزاد، از تخریب سلول‌ها به دلیل قرار گرفتن در معرض دود یا آفتاب جلوگیری می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید به پوست بدن خود اهمیت دهید، حتما در روتین مراقبتی خود از محصولات حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنید.

کرم‌های بدنِ حاوی ویتامین C و AHA، پوست را صاف‌تر و درخشان‌تر می‌کنند. علاوه بر این، بررسی‌ها نشان می‌دهند که این کرم‌های بدن به روشن‌تر شدن پوست و کاهش لکه‌ها و همچنین افزایش خاصیت کشسانی نیز کمک می‌کنند.

در کنار کرم‌های بدن، می‌توانید از سرم‌های آبرسان حاوی موادی از جمله اسید هیالورونیک برای آبرسانی و آنتی اکسیدان نیاسینامید (ویتامین B3) برای حبس کردن رطوبت در پوست، استفاده کنید. اگر واقعا به دنبال درمان و نگهداری از پوست بدن خود هستید، حتما به خرید این محصولات فکر کنید!

اما یکی دیگر از محصولات مهم برای بدن، ضد آفتاب‌ها هستند. کرم ضد آفتاب تنها برای استفاده روی پوست صورت نیست و باید از آن برای نقاطی از بدن که در معرض نور مستقیم خورشید است نیز، استفاده کنید. بنابراین، این محصول را نیز در لیست محصولات مراقبتی پوست بدن خود قرار دهید تا از بروز بسیاری از مشکلات پوستی از جمله سرطان پوست، جلوگیری کنید.

مرطوب کننده‌های بدن

مرطوب کردن پوست بدن به اندازه مرطوب کردن پوست صورت مهم است. اما مرطوب کردن کل بدن می‌تواند کاری زمان‌بر و البته خسته‌کننده باشد. اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد در این کار تنبل هستید، پیشنهاد می‌کنیم از یک محصول مرطوب کننده برای حمام استفاده کنید. اسپری‌های آبرسان و همچنین کرم‌ها و کره‌های بدن می‌توانند گزینه‌ای عالی برای مرطوب کردن پوست در حمام باشند و می‌توانید آنها را قبل از خارج شدن از حمام استفاده کنید.

گزینه دیگری که خیلی‌ها دوست دارند تا از آن در حمام استفاده کنند، روغن بدن است. از آنجایی که روغن آبگریز است، لازم نیست نگران باشید که پوست آن را جذب نکند. به دنبال روغن‌هایی باشید که خیلی سریع جذب پوست بدن می‌شوند و البته که رایحه‌های بسیار آرام‌بخش و دلپذیری دارند.

فقط توجه داشته باشید، در زمان استفاده از روغن در حمام باید بسیار مراقب باشید تا روی زمین نریزد و پای شما روی آن لیز نخورد.

مراقبت از پوست بدن با شستشوی درست لباس‌ها

شوینده‌ها و نرم کننده حوله و لباس می‌توانند برخی مواد شیمیایی را روی لباس‌ها باقی بگذارند که به راحتی توسط پوست جذب می‌شوند. این مواد شیمیایی می‌توانند روغن‌های طبیعی را از پوست شما دور کنند و باعث ایجاد مشکلات مختلفی از تحریک خفیف تا واکنش‌های آلرژیک شدید شوند. مواد شوینده معمولی و با کیفیت پایین، مخصوصا برای افرادی که پوست حساس یا آلرژی دارند، می‌توانند مشکل‌ساز شوند؛ چرا که ممکن است باعث تحریک، التهاب یا تشدید اگزما شوند. عطرهای مصنوعی و سایر مواد مضر و خشن اغلب مقصر این اثرات نامطلوب هستند.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که مواد شوینده لباسشویی چه تاثیری بر سلامت پوست بدن شما دارند؟ آیا جایگزینی سالم برای انتخاب وجود دارد؟

مهم‌ترین کارها برای مراقبت از پوست بدن

یکی از بزرگترین اهداف سازمانی اکتیو این است که به محیط زیست و سلامت انسان‌ها آسیبی وارد نشود. فعالیت‌های اکتیو برای حفظ و نگهداری سلامتی محیط و انسان‌ها و یا جلوگیری از تخریب آنها صورت می‌گیرد. بنابراین می‌توانید برای شستشوی لباس‌های خود از انواع محصولات اکتیو مانند پودر ماشین لباسشویی آن استفاده کنید.

علاوه بر این، مایع نرم کننده لباس اکتیو نیز می‌تواند به لطافت و نرم شدن لباس‌ها کمک کند و همین موضوع از خشکی پوست در اثر کشیده شدن لباس به پوست جلوگیری می‌کند. نرم کننده لباس اکتیو با از بین بردن الکتریسته ساکن، مانع از جذب ذرات گرد و غبار شده و با دارا بودن مواد موثر، باعث کاهش چین و چروک پارچه می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله درباره تمام آنچه برای مراقبت از پوست بدن خود باید انجام دهید، گفتیم. مراقبت از پوست بدن خود را جدی بگیرید تا بتوانید حداقل از بروز مشکلاتی مانند خشکی پوست، حساسیت‌های مزمن و لکه‌های پوستی جلوگیری کنید. روتین مراقبتی شما از قبل از حمام تا بعد از حمام و حتی نحوه شستشوی لباس‌ها را شامل می‌شود.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]