مرداد ۳۱, ۱۴۰۲

مایع لباسشویی بهتره یا پودر لباسشویی؟

وقتی صحبت از شستشوی لباس‌ها به‌میان می‌آید، با محصولات بسیاری در قفسه‌های فروشگاه مواجه می‌شویم که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. برخی دوست دارند محصولی را انتخاب کنند که بیشتر رایحه‌ی خوشی دارد تا خاصیت تمیزکنندگی و به همین خاطر، سراغ خرید یکی از خوشبوترین شوینده‌های لباسشویی می‌روند. از طرف دیگر، برخی افراد دارای پوست حساسی هستند و به همین خاطر، سراغ خرید مواد شوینده‌ای می‌روند که به‌طور خاص برای افراد دارای پوست‌های حساس ساخته شده‌اند. برخی افراد نیز همیشه نگران شستن لباس با مواد شیمیایی هستید و به همین خاطر، سراغ محصولاتی ایمن و ساخته‌شده از مواد طبیعی می‌روند. تمام این مواردی که عنوان کردیم از دغدغه‌های افراد در زمان خرید انواع شوینده است، اما دغدغه اصلی ما در این مقاله نیستند. موضوع اصلی ما در این مقاله: فرق مایع لباسشویی با پودر لباسشویی است.

کدام‌یک از این شوینده‌ها برای شستشوی لباس‌ها بهتر است؟ بسیاری از کارشناسان در پاسخ به این سوال عنوان می‌کنند که، انتخاب پودر در مقابل مایع لباسشویی بستگی به عوامل مختلفی دارد و این عوامل در وهله اول به نیاز افراد ربط پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، بسیاری اعتقاد دارند که پودر ماشین لباسشویی ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است، برای مدت طولانی می‌توان از آن استفاده کرد، ضایعات کمتری تولید می‌کند و برای لباس‌های بسیار کثیف بهترین گزینه است. از سوی دیگر، مایع‌های لباسشویی برای شستشوی لباس با آب سرد بهترین گزینه هستند، اندازه‌گیری آن‌ها آسان‌تر است و می‌توان از آنها به عنوان محصولی برای از بین بردن لکه‌های تکه‌ای استفاده کرد. علاوه بر این، برخی اعتقاد دارند که استفاده از مایع لباسشویی آسان‌تر و حمل آن نیز آسان‌تر است.

نحوه استفاده از این مواد شوینده نیز بسیار مهم است. برای استفاده از مایع‌های لباسشویی نکات خاصی وجود دارد که برخی از آنها درست مانند نحوه استفاده از نرم کننده لباس است. با توجه به تمام این موارد، تصمیم گرفتیم در این مقاله مزایا و معایب هر دو نوع شوینده لباس را بررسی کنیم تا بتوانید به این پی ببرید که کدام گزینه برای شما بهتر است و چگونه از هر محصول به طور مؤثر استفاده کنید.

پودر لباسشویی

مایع لباسشویی بهتره یا پودر لباسشویی؟

پودر ماشین لباسشویی یکی از قدیمی‌ترین شوینده‌های موجود در بازار است که استفاده از آن مزایا و معایب خاص خود را دارد. این مزایا و معایب عبارت‌اند از:

مزایای پودر لباسشویی

  • کثیف‌کاری آن نسبت به مایع لباسشویی کمتر است.
  • استفاده از پودر لباسشویی نسبت به مایع لباسشویی ارزان‌تر تمام می‌شود.
  • ماندگاری پودر لباسشویی بیشتر است و می‌توانید از این شوینده تا ماه‌ها در کمد نگهداری کنید.
  • بسته‌بندی‌های انواع پودر لباسشویی، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند.
  • مقدار پودر لباسشویی مورد استفاده در هر بار شستشو دست خود شما است و می‌توانید آن را کم و زیاد کنید.
  • پودر لباسشویی در مقایسه با مایع لباسشویی، از نظر وزن سبک‌تر است.
  • استفاده از پودر لباسشویی برای تمیز کردن لباس‌های خیلی کثیف مانند لباس‌های ورزشی بهتر جواب می‌دهد.

معایب پودر لباسشویی

  • برخی از مواد شوینده پودری در آب سرد، دیرتر حل می‌شوند و این می‌تواند باعث شود که جای لکِ پودر روی لباس‌ها باقی بماند.
  • تاثیر منفی پودر لباسشویی روی لباس‌ها بسیار بیشتر از مایع لباسشویی است.
  • برای نگهداری از پودر لباسشویی، باید آن را در جای خشک و بدون رطوبت قرار دهید.
  • کثیف‌کاری پودر لباسشویی از قرص‌های شستشو بیشتر است.

مورد استفاده از پودر لباسشویی

پودر لباسشویی یک انتخاب هوشمند برای لباس‌های بسیار کثیف است. شوینده‌های پودری معمولا با pH بالاتری فرموله می‌شوند که همین موضوع باعث شده، تمیز کردن لباس‌های بسیار کثیف و لباس‌های ورزشی با خرید پودر لباسشویی بهتر صورت بپذیرد.

شوینده‌های پودری برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال بسته‌بندی سازگارتر با محیط زیست هستند، بهترین گزینه است. علاوه بر این، شوینده‌های پودری برای افرادی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه هستند، گزینه‌ای عالی هستند.

نکات تخصصی برای استفاده از پودر لباسشویی

برای اینکه بهترین نتیجه را از مصرف پودر لباسشویی بگیرید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • از آب گرم یا داغ استفاده کنید: هنگام استفاده از پودر لباسشویی، باید بدانید که با چه دمایی باید لباس‌ها را بشویید. از استفاده از آب خیلی سرد خودداری کنید، مگر اینکه پودر لباسشویی به‌طوری ساخته‌شده باشد که برای استفاده با آب سرد نیز مناسب باشد. این به این دلیل است که برخی از پودرها به‌سختی در آب سرد حل می‌شوند. اگر پودر را به مایع لباسشویی ترجیح می‌دهید و همچنین می‌خواهید لباس‌ها را با آب سرد بشویید، قبل از اینکه پودر را داخل ماشین لباسشویی بریزید، آن را از قبل در کمی آب گرم حل کنید.
  • با دقت مقدار پودر لباسشویی را اندازه‌گیری کنید: هنگام انتخاب پودر در مقابل مایع لباسشویی، به مقدار توصیه‌شده برای هر بار شستشو که روی بسته محصول نوشته‌شده، دقت کنید. دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را برای مقدار توصیه‌شده آب و شوینده و همچنین مدت زمان خیس کردن لباس با پودر لباسشویی، بخوانید.
  • لیست مواد تشکیل‌دهنده پودر لباسشویی را بخوانید: برای تمیز کردن عمیق با استفاده از پودر یا مایع لباسشویی، باید محصولی را انتخاب کنید که از مواد باکیفیت درست شده باشد. در مورد پودر لباسشویی، در زمان خرید باید مطمئن شوید که علاوه بر وجود مواد پاک‌کننده، حاوی آنزیم‌ها و مواد سفیدکننده فلورسنت نیز باشد. همه شوینده‌ها یکسان نیستند و زمانی می‌توانید بهترین خرید را داشته باشید که بتوانید بهترین محصول را با بهترین مواد تهیه کنید.

مایع لباسشویی

مایع لباسشویی بهتره یا پودر لباسشویی؟

محصولات شوینده، طی مرور زمان دچار تحولاتی شدند و یکی از دستاوردهای این تغییرات و تحولات، تولید محصولی به نام مایع لباسشویی بود. این محصول نیز مانند پودر لباسشویی مزایا و معایبی دارد که عبارت‌اند از:

مزایای مایع لباسشویی

  • احتمال باقی ماندن اثری از مایع لباسشویی روی لباس‌ها به دلیل خاصیت مایع بودن، بسیار کم و حتی صفر است.
  • در آب سردتر بهتر از پودر لباسشویی حل می‌شود.
  • می‌توان از مایع لباسشویی به‌عنوان یک محصول قوی برای از بین بردن بسیاری از لکه‌ها استفاده کرد و نیاز به محصول دیگری را نفی می‌کند.
  • درپوش روی محصول، اندازه‌گیری دقیق در هر بار استفاده را آسان کرده است.
  • از مایع لباسشویی می‌توان برای شستشوی دستی لباس‌ها استفاده کرد.
  • روی لکه‌های روغن و چربی به خوبی کار می‌کند.
  • مایع لباسشویی بهترین گزینه برای شستن لباس های رنگی است.

معایب مایع لباسشویی

  • مایع لباسشویی می‌تواند کمی کثیف‌کاری داشته باشد.
  • اغلب سنگین و دست و پا گیر است.
  • خرید مایع لباسشویی، باعث تولید زباله‌های پلاستیکی بیشتر و آسیب به محیط زیست می‌شود.
  • احتمال مصرف مایع لباسشویی در هر بار استفاده، با توجه به مایع بودن آن، بسیار بیشتر از پودر لباسشویی است و به همین خاطر، خیلی سریع تمام می‌شود.

مورد استفاده از مایع لباسشویی

اگر به دنبال این هستید که لباس‌ها را با آب سرد بشویید، مایع لباسشویی انتخابی ایده‌آل برای شما خواهد بود. این محصول، بدون در نظر گرفتن دما، به‌خوبی در آب با هر دمایی حل می‌شود. این نوع شوینده در از بین بردن لکه‌های روغن و چربی نیز خوب است. بنابراین، افرادی که لباس‌هایی با لکه‌های چربی زیاد دارند، می‌توانند با خرید مایع لباسشویی، بیشترین بهره را از یک محصول شوینده داشته باشند.

نکات تخصصی برای استفاده از مایع لباسشویی

برای اینکه بهترین نتیجه را از مصرف مایع لباسشویی بگیرید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • با دقت اندازه‌گیری کنید: هنگام استفاده از مایع لباسشویی، مقدار مورد نیاز خود را با دقت اندازه‌گیری کنید. مصرف بیش از حد از مواد شوینده در طول زمان می‌تواند منجر به تجمع این مواد در ماشین لباسشویی شود که در نهایت باعث تولید بو در ماشین و لباس‌ها خواهد شد. درپوش روی مایع لباسشویی، کار شما برای اندازه‌گیری را راحت کرده است. درپوش دارای خطوطی است که میزان استفاده را نشان می‌دهد و می‌توانید از این خطوط، با توجه به میزان مصرف توصیه‌شده روی بسته‌ی محصول، استفاده کنید.
  • از آن برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید: برای بهره‌وری بیشتر، لکه را با آب سرد بشویید تا هرگونه ماده‌ی اضافی روی آن از بین برود، سپس به اندازه‌ی توصیه‌شده از مایع لباسشویی روی لباس بریزید تا لکه را بپوشاند. برای کمک به پخش مواد شوینده در الیاف لباس، از یک مسواک نرم استفاده کنید، یا پارچه را به آرامی به هم بمالید، سپس لباس را آبکشی کنید.
  • از مواد شوینده با راندمان بالا برای ماشین‌های با راندمان بالا استفاده کنید: اگر ماشین لباس‌شویی با راندمان بالا دارید، حتما از مایع‌های لباسشویی با راندمان بالا (HE) استفاده کنید. پیدا کردن مواد شوینده با راندمان بالا بسیار آسان است: فقط باید به دنبال عبارت (HE) روی بسته محصول باشید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله درباره تفاوت میان پودر و مایع لباسشویی گفتیم و مزایا و معایب این دو محصول را بیان کردیم. برای انتخاب از میان پودر و مایع لباسشویی، حتما موارد استفاده از این دو را بخوانید و با توجه به نیاز خود، یکی را انتخاب کنید.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]