فروردین ۲۶, ۱۴۰۳

بهترین روغن برای پرپشت شدن و جلوگیری از ریزش مو

کم‌پشت شدن و ریزش مو از جمله مشکلات رایج مربوط به سلامتی موها است. این مسئله در خانم‌ها به خاطر تغییرات هورمونی، دوران بارداری و شیردهی بیشتر از آقایان دیده می‌شود. یکی از راه‌حل‌های جلوگیری از این مشکل، استفاده از روغن‌تراپی مو است. این روش مراقبت از مو، قدمت 5000 ساله دارد. روغن‌تراپی در عین سادگی و در دسترس بودن به سلامت موهایتان کمک می‌کند و به تدریج درخشندگی چشم‌گیری به آنها می‌بخشد. بهترین روغن برای پرپشت شدن مو چیست؟ آیا استفاده از این روش به تنهایی می‌تواند جایگزین انتخاب یک شامپوی مو سر مناسب شود؟

در این پست از بلاگ اکتیو می‌خواهیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم و بهترین روغن‌ها برای جلوگیری از کم‌پشت شدن و ریزش موها را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

روغن تراپی برای پرپشت شدن مو

بهترین روغن برای پرپشت شدن مو

یکی از فاکتورهای زیبایی و سلامت موها را پرپشتی آن می‌دانند. این فاکتور، نه ‌تنها باعث اعتمادبه‌نفس می‌شود بلکه نشان‌دهنده توجه و مراقبت افراد از موهایشان است. اگرچه ژنتیک نقش مهمی در نوع جنس مو و کیفیت آن دارد اما شما هم می‌توانید با انتخاب یک شامپوی مناسب و نگه‌داری مداوم از آنها بر سلامت و درخشندگی موهایتان تاثیرگذار باشید.

روغن‌تراپی مو

روغن‌تراپی یکی از ساده‌ترین راه‌های مراقبت از موها است. بهترین روغن‌هایی که می‌توانید از آنها در روتین مراقبت از موی خود استفاده کنید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • روغن آرگان
  • روغن نارگیل
  • روغن زیتون
  • روغن جوجوبا
  • روغن سیاه‌دانه
  • روغن رزماری
  • روغن درخت چای
  • روغن اسطوخودوس
  • روغن نعنا فلفلی

بهترین روغن برای ریزش مو

در این بخش، درباره ویتامین‌های موجود در روغن‌های گیاهی و اثرات هر کدام از آنها بر موها توضیح می‌دهیم. به کمک این نکات، شما راحت‌تر می‌توانید از میان این روغن‌ها مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

بهترین روغن برای ریزش مو

روغن آرگان

روغن آرگان طی فرایندی خاص از هسته میوه درختی با همین نام در مراکش فرآوری می‌شود. این روغن حاوی ریزمغذی‌ها و مواد معدنی بسیار مفیدی برای موها است. روغن آرگان با رطوبت‌رسانی عمیق به ساقه و ریشه موها باعث تقویت، نشاط و شادابی آنها می‌شود. آرگان حاوی مقادیر زیادی اسید چرب و کمپلکسی از ویتامین‌های A، C، E، امگا 6 و 9، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید است. شما می‌توانید با استفاده مداوم از روغن آرگان و انتخاب شامپو ترمیم‌کننده مو اکتیو اثربخشی آن را چند برابر کنید. برای تهیه این شامپو بصورت حضوری به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور مراجعه نمایید. اگر هم از علاقه‌مندان خرید آنلاین هستید، برای تهیه محصولات برند اکتیو می‌توانید آن را به آنلاین‌شاپ‌های معتبر سفارش دهید. 

روغن نارگیل

یکی از بهترین روغن‌ها برای کنترل ریزش مو، روغن نارگیل است. این روغن مقادیر فراوانی اسیدهای چرب دارد که با هر بار استفاده و ماساژ آن بر موها، مواد مغذی آن به درون فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند. روغن نارگیل برای مو نقش یک محافظت‌کننده قوی را دارد که مانع از دست رفتن رطوبت موها می‌شود. به همین دلیل می‌توانید از آن برای محافظت از آسیب‌های ناشی از گرمای سشوار و برس‌های حرارتی استفاده کنید. البته شما می‌توانید از خواص این تقویت‌کننده طبیعی به شکل دیگری هم بهره‌مند شوید. برای مثال ماده موثره برخی از شامپوها مانند شامپو مغذی اکتیو روغن نارگیل است که باعث لطافت و درخشندگی موها می‌شود.

روغن زیتون

روغن زیتون را به عنوان یک روغن همه‌کاره می‌شناسند. این روغن در آشپزی، ماساژ و سلامت پوست‌ومو بسیار کاربرد دارد. روغن زیتون حاوی آنتی‌اکسیدان است. این ماده در تقویت پوست سر و تسریع در رشد موها نقش اساسی دارد. در استفاده از بهترین روغن برای رشد سریع مو پیشنهاد می‌شود که ابتدا روغن زیتون را با مالش بین دست‌هایتان گرم کنید، سپس آن را به کف سر، ریشه و ساقه مو بزنید. این‌کار نه‌تنها باعث بهبود گردش خون در پوست کف سر می‌شود بلکه به تقویت پیاز مو و در نتیجه لطافت و درخشندگی موهایتان کمک می‌کند. شما می‌توانید دو ساعت قبل از حمام موهای خود را با روغن زیتون ماساژ دهید. سپس در حمام آن را با شامپو تقویت کننده اکتیو خوب بشویید. 

روغن جوجوبا

این روغن به دلیل داشتن ویتامین C، E و B و مواد معدنی مانند مس و روی خاصیت ضد التهابی، آبرسانی، مرطوب‌کنندگی و تقویت‌کنندگی دارد. روغن جوجوبا علاوه‌بر موارد ذکر شده حاوی موادی است که مانند یک پاک‌کنندگی طبیعی عمل کرده و با از بین بردن چربی در منافذ پوست سر مانع از تجمع چربی در آن می‌شود. همین خاصیت ضدالتهابی باعث شده که از این روغن در فرمولاسیون بهترین شامپو‌ ضد خارش استفاده کنند. برای مثال می‌توان به شامپو ضد شوره آقایان اکتیو اشاره کرد. 

چگونه از بهترین روغن برای پرپشت شدن موها استفاده کنیم؟

روغن سیاه‌دانه

روغن سیاه‌دانه حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های گروه B، C و A است. این ویتامین‌ها به همراه ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در سیاه‌دانه باعث رشد و تقویت موها می‌شود. در برخی منابع طب سنتی آن را به‌عنوان بهترین روغن برای موهای نازک و کم پشت می‌شناسند. در این منابع همچنین بیان شده است که شما می‌توانید با مصرف مداوم آن از سفیدی و ریزش موهایتان جلوگیری کنید. بخشی از فواید روغن سیاه‌دانه شامل موارد زیر می‌شود:

  • بهبود شوره سر
  • تقویت رشد موها، افزایش رطوبت‌رسانی به آنها
  • جلوگیری از ریزش مو
  • بهبود تحریک‌های پوستی در کف سر (مانند تسکین پوست سر به دلیل خارش و…)

روغن رزماری

رزماری ازجمله گیاهان دارویی است که از آن در آشپزی و محصولات تقویت‌کننده مو استفاده می‌شود. این روغن با بهبود گردش خون در پوست سر به افزایش رشد و ضخامت موها کمک می‌کند. همچنین روغن رزماری حاوی ترکیبات ضد قارچی است که خاصیت تسکین‌دهندگی هم دارد.  

روغن درخت چای

یکی دیگر از بهترین روغن‌ها برای پر پشت‌شدن موها روغن درخت چای است. این روغن خواص پاک‌کنندگی و ضد میکروبی دارد. با استفاده مداوم از روغن درخت چای می‌توانید از شوره و خشکی کف سر جلوگیری کنید. این روغن به پوست کف سر کمک می‌کند تا مواد مغذی را به شکل بهتری جذب نماید. همچنین  فولیکول‌های مو را برای رشد تحریک می‌کند. این روغن بسیار غلیظ است به همین دلیل باید آن را با یک روغن حامل، میکس کنید تا رقیق شود. روغن درخت چای برای کسانی که پوست کف سر چرب دارند، بسیار موثر است. زیرا با خاصیت پاک‌کنندگی که دارد، چربی این نواحی را به‌صورت عمقی از بین می‌برد.

نکته: معمولا از روغن زیتون و نارگیل به‌عنوان روغن حامل استفاده می‌شود. 

روغن اسطوخودوس یا لوندر

اگر به دنبال سرعت بخشیدن به رشد موهایتان هستید، از خواص روغن لوندر غافل نشوید. این روغن، هم رشد سلولی را افزایش می‌دهد هم با اثر تسکین‌دهنده‌ای که دارد موجب کاهش استرس و بهبود خواب شما می‌شود. روغن اسطوخودوس خواص ضد میکروبی و ضد التهابی هم دارد که در نتیجه سلامت پوست کف سر را بهبود می‌بخشد. برای استفاده از این روغن کافی است چند قطره از آن را با سه قاشق غذاخوری از روغن حامل میکس کرده و آن را به پوست سرتان بمالید. بعد از ده دقیقه سرتان را با یک شامپوی مناسب و آب ولرم بشویید. ما به شما شامپو حجم دهنده اکتیو را پیشنهاد می‌دهیم.

روغن نعنا فلفلی

این روغن با افزایش گردش خون به رشد مو در مرحله آناژن کمک می‌کند. روغن نعنا فلفلی به‌عنوان یک تسکین‌دهنده طبیعی عمل کرده و باعث کاهش شوره سر می‌شود. در برخی منابع آن را در تقویت موهای نازک هم موثر می‌دانند. برای بهره‌مند شدن از خواص کم‌نظیر این روغن، کافی است 2 قطره از آن را با یک حامل روغن مخلوط کنید. سپس پوست سرتان را با آن به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. 

تاثیرات بهترین روغن برای پرپشت شدن مو

چگونه از بهترین روغن برای پرپشت شدن موها استفاده کنیم؟

روش‌های مختلفی برای روغن‌تراپی وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به جنس و نیاز موهایتان یک روش را انتخاب کنید. بطور کلی برای تقویت موهای نازک و کم‌پشت بهتر است چند قطره از روغن مدنظرتان را با کف دست ماساژ دهید. در این مرحله گرما به آزاد شدن خواص روغن کمک می‌کند. سپس کف سرتان را به مدت 5 الی 10 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. برخی از روغن‌ها بعد از 10 دقیقه و برخی دیگر تا 30 دقیقه طول می‌کشد تا اثر کند. بعد از گذشت مدت زمان لازم برای هر روغن سرتان را با یک شامپوی مناسب بشویید. ما شامپوهای برند اکتیو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. به لینک محصولات پیشنهادی بروید و از میان آنها شامپوی مناسب را انتخاب کنید.

به افرادی که پوست سرشان چرب است پیشنهاد می‌شود که ابتدا روغن را کف دست‌شان بریزند. سپس به آرامی ساقه موها را ماساژ دهند. این‌کار به ترمیم موها کمک می‌کند. 

تاثیرات بهترین روغن برای پرپشت شدن مو

عوامل متعددی در نازک و کم‌پشت شدن موها نقش دارند. ژنتیک، تغییرات هورمونی، دوران بارداری و شیردهی، افزایش سن، برخی بیماری‌ها و… همه در بروز یا تشدید این مسئله تاثیرگذار است. اگر عامل ریزش و کم‌حجم شدن مو ژنتیک نباشد، با برخی از روش‌های مراقبتی و انتخاب محصولات بهداشتی مناسب می‌توانیم آن را کنترل کنیم. روغن‌تراپی یکی از رایج‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌های مراقبت از موها است که در این مقاله از بلاگ اکتیو به آن پرداختیم. سپس، تعدادی از بهترین روغن‌های مناسب برای رشد و پرپشت‌شدن موها به همراه خواص درمانی و نحوه استفاده از آن‌ها را معرفی کردیم. 

در پایان لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید از این روش مراقبتی بهترین نتیجه را بگیرید؛ باید آن را بصورت اصولی، مداوم و با بهترین روغن‌ها انجام دهید. در کنار آن بهتر است که برای شست‌وشوی موهایتان از یک شامپوی مناسب استفاده کنید. ما به شما محصولات برند اکتیو را پیشنهاد می‌دهیم. این محصولات با موثرترین ترکیبات گیاهی فرموله شده‌اند که با استفاده از آنها می‌توانید تازگی، لطافت، زیبایی و درخشندگی را به موهای خود هدیه دهید. 

اگر تجربه استفاده از این محصولات را دارید، از شنیدن نظرات شما خوشحال می‌شویم.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]