مهر ۶, ۱۴۰۲

بهترین روش برای شناخت موهای آسیب‌دیده

بیشتر افراد دوست دارند موهایی مرتب، زیبا، درخشان و بلند داشته باشند. برای داشتن چنین موهایی، مدام سراغ وسایل حرارتی می‌روند تا موهای خود را حالت دهند. حتی در زمان کار با این ابزارها، از اسپری‌های محافظتی و دوفاز استفاده نمی‌کنند و این ابزارها را روی بالاترین درجه برای نتیجه‌گیری بهتر قرار می‌دهند، که اصلا خوب نیست.  حتی برخی خانم‌ها بری اینکه ظاهر خود را تغییر دهند، سراغ مواد شیمیایی می‌روند و بدون در نظر گرفتن نوع موها و حتی میزان آسیبی که به موهای خود می‌زنند، در این کار افراط می‌کنند. به جرات می‌توان گفت که همه ما احتمالاً به استفاده از شامپوی خشک روی آورده‌ایم، چرا که زمان برای شستشوی مداوم موها را نداریم.

همه موارد فوق می‌توانند به مرور زمان بر روی تارهای موی ما تاثیر بگذارند، اما چگونه می‌توانید تشخیص دهید که موها آسیب دیده‌اند و باید به آنها توجه کنید؟ علائم موهای آسیب دیده می‌تواند هم آشکار و هم پنهان باشند، بنابراین ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا با تمام این علائم آشنا شوید.

موها براق یا درخشان نیستند

وقتی موها کمتر درخشان هستند، کدر شدند و به جای انعکاس نور آن را جذب می‌کنند، تمام این موارد نشان‌دهنده آسیب در موهای شما هستند. در بهترین و طبیعی‌ترین حالت ممکن، موهای سالم باید براق، درخشان و نرم باشد. استفاده از مواد شیمیایی و ابزارهای حرارتی، اغلب باعث کاهش درخشانی موها و کدر شدن آنها می‌شوند. توصیه متخصصان برای درمان این مشکل این است که، حتما بین دوره‌های رنگ کردن مو و استفاده از ابزارهای حرارتی به موهای خود استراحت دهید تا بتوانند سلامت خود را بازیابند.

موها دچار موخوره شده‌اند

شناخت موهای آسیب‌دیده

در کنار موهای کدر و بی‌روح، مراقب شکستگی موها باشید. وقتی موهای خود را دست آرایشگر می‌دهید تا آن را رنگ یا دکلره کند، یا وقتی برای مدت طولانی در معرض نور خورشید است، یا در شرایطی قرار گرفته که دچار خشکی شده، تمام این موارد می‌توانند رطوبت تارهای مو را از بین ببرند. در این حالت، حتما متوجه شدید که موهای شما به تدریج از چند ناحیه در حال دوشاخه شدن است. وقتی دست‌هایتان را میان موهایتان می‌برید و یا آنها را شانه می‌کنید، با تکه‌های خردشده‌ی مو در برس، روی لباس یا انگشتانتان مواجه می‌شوید. این نشانه‌ها را جدی بگیرید و با استفاده از محصولات محافظتی و پیشگیرانه به موهایتان رطوبت بیشتری ببخشید.

انتهای موها نازک شده است

گاهی اوقات شکستگی روی موها تا هفته‌ها و ماه‌ها بعد، مشخص نمی‌شود. نوک موهای شما می‌تواند بهترین نقطه برای پی بردن به آسیب مو باشد، پس این قسمت از مو را مدام چک کنید. اغلب ریشه‌ی موها صاف‌تر و سالم‌تر هستند، اما وقتی همان تار مو به ساقه مو می‌رسد، دچار آسیب‌هایی می‌شود. این اغلب می‌تواند نتیجه سشوار کردن یا استفاده‌ی مداوم از ابزارهای داغ باشد. حتما در زمان استفاده از سشوار و این ابزارهای حرارتی، دما را در پایین‌تر حد خود قرار دهید و اگر موهایتان آسیب دیده، از این ابزارها دوری کنید. استفاده از مواد ترمیمی، می‌تواند به شما در احیای موهای نازک‌شده کمک کند.

اگر دوست دارید تا بیشتر در مورد روش‌های احیای موهای آسیب دیده بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما با عنوان «روش های احیا و بهبود موهای آسیب دیده» را بخوانید.

گره‌خوردگی در موها زیاد است

گره خوردن موها، یک مشکل رایج برای افرادی با موهای نازک است و دلیل آن می‌تواند در افراد مختلف، متفاوت باشد. اگر حس کردید که موهای شما بیشتر از قبل گره می‌خورد و شانه کردن برای شما سخت شده، این می‌تواند نشانه‌ای از آسیب دیدن موها باشد. معمولا گره خوردن در موهای خشک و آسیب دیده رخ می‌دهد، زیرا کوتیکول‌های مو آسیب دیدند و اصطکاک روی موها رخ می‌دهد. استفاده از محصولات مغذی مانند شامپوهای مناسب و تقویت‌کننده، آبرسان‌های مو و حتی برخی درمان‌های پزشکی، می‌توانند کمک‌کننده باشند.

رشد موها کم یا متوقف شده است

شناخت موهای آسیب‌دیده

تا به حال از خود پرسیدید که چرا موهای من دیگر رشد نمی‌کند و از نظر طول، نسبت به ماه گذشته تغییری نداشته است؟ اگر پیش آمده، باید بگوییم که موهای شما قدرت و توانایی خود را از دست داده است. در این حالت موهای شما از انتها می‌شکند و دلیل آن می‌تواند عدم وجود رطوبت کافی در موها باشد. بنابراین، به هیچ عنوان فرقی نمی‌کند که موهای خود را به‌صورت روزانه و یا هفتگی بشویید، چیزی که مهم است این است که موهای شما در تمام نقاط رطوبت کافی را داشته باشد. هر روز از یک آبرسان مو یا روغن‌های طبیعی برای قسمت‌های میانی تا انتهای مو استفاده کنید. هرچه آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید خشک‌تر باشد، باید این روال را تا دو بار در روز تکرار کنید.

موها وقتی خیس هستند زبر یا خشک می‌شوند

مراقب زبر و خشک شدن موها، پس از شستشو باشید. در صورتی که موهای شما پس از شستشو حالتی بسیار خشن و زبر دارد، این می‌تواند نشان از سالم نبودن موهای شما باشد. در صورت قرار گرفتن بیش از حد در معرض عناصری مانند خورشید، آب نمک و کلر، موهای شما بسیار زبر می‌شود و حتی در همان حالت خیس نیز موهایتان خشک خواهد بود. بهترین راه حل ممکن برای درمان این مشکل، این است که به‌طور مداوم برای کوتاه کردن موهای خود به آرایشگاه مراجعه کنید و یا از ماسک‌های درمانی برای موهای خود استفاده کنید.

موهای شما شکننده شده است

موهای شکننده معمولا کدر و خشک به نظر می‌رسند و به راحتی خُرد می‌شوند. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که با محصولات شیمیایی مانند رنگ، موهای خود را رنگ کرده باشید و یا اینکه مدت طولانی زیر نور خورشید و گرما قرار گرفته باشید. اما حالت دیگری نیز وجود دارد که آن را نیز باید در نظر بگیرید.

محصولاتی که روی بسته‌ی آنها عبارات «تقویت‌کننده» یا «ترمیم‌کننده» آورده شده است، اغلب حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند. وجود پروتئین برای ترمیم موها عالی است، اما وقتی بیش از حد از این محصولات استفاده می‌کنید و موهای شما پروتئین زیادی دریافت کند، ممکن است نتیجه معکوس ببینید. زمانی که مو دارای پروتئین بیش از حد باشد، توانایی نگهداری و حفظ رطوبت را ندارد و در نتیجه خشک و شکننده می‌شود. به همین خاطر، خوب است که همیشه به دستورالعمل روی بسته محصول توجه کنید و بیش از حد تجویزشده، از آن استفاده نکنید.

مدیریت موها سخت است

داشتن موهایی بدحالت و ناسالم نباید به روتینی از زندگی شما تبدیل شود. اگر به طور مداوم با موهای آشفته و بدحالت سروکار دارید، این نیز می‌تواند نشان از آسیب‌دیدگی موهای شما باشد. موهای سالمِ ابریشمی، باید نرم و همچنین محکم باشد. موهای سالم نور را انعکاس می‌دهد، کاملا راحت می‌توان آنها را شانه کرد و ظاهر بسیار خوبی دارد. مراقبتِ نادرست روزانه از موها، از به‌سختی شانه کردن موها تا ناتوانی در نگه داشتن موهای فر، می‌تواند در آینده باعث آسیب‌دیدگی موها شود. به میزان بالا از وسایل حرارتی استفاده نکنید، بین رنگ‌کردن‌های مو فاصله بیندازید و حتما موهای خود را با محصولات مغذی بشویید و ترمیم کنید.

شستشوی موها با محصولات اکتیو

شناخت موهای آسیب‌دیده

در میان محصولات متنوع اکتیو، انواع شامپو برای انواع مو وجود دارد که می‌توانند انتخابی مناسب برای مراقبت اصولی از موها باشند. این شامپوها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شامپو موی سر مخصوص موهای رنگ‌‌شده و آسیب‌دیده: این شامپوی اکتیو حاوی عصاره انار و گل همیشه بهار؛ مناسب برای ترمیم و بازسازی مو است.
  • شامپو موی سر مخصوص موهای معمولی: این شامپو باعث تقویت ریشه مو و استحکام‌بخشی موها، تحریک ریشه مو و افزایش رشد موها می‌گردد.
  • شامپو موی سر مخصوص موهای چرب و نازک: این شامپو حاوی عصاره انجیر بوده و میزان ترشح غدد چربی پوست را تنظیم کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

برای اینکه موهایی نرم و صاف داشته باشید و آنها را تقویت کنید، نرم‌کننده‌های موی سر اکتیو می‌توانند بهترین گزینه باشند. این نرم‌کننده‌ها عبارت‌اند از:

  • نرم‌کننده موی سر مخصوص موهای رنگ‌شده و آسیب‌دیده: این نرم‌کننده حاوی پروتئین مروارید است و به ساختار پروتئینی مو استحکام بخشیده و علاوه بر این، وجود عصاره شکوفه بهارنارنج در این نرم‌کننده نیز باعث شادابی موها و جلوه دادن به رنگ موها می‌شود.
  • نرم‌کننده موی سر مخصوص موهای معمولی: این نرم‌کننده حاوی ترکیبات خاص سیلیکونی است که باعث حفظ سلامت، براقی و شادابی مو می‌شود و از وز شدن و آشفتگی موها جلوگیری می‌کند.

با کمک این نرم‌کننده‌ها و انتخاب شامپوی مناسب موهای خود، می‌توانید یک روتین مراقبتی برای موهای خود داشته باشید که نتیجه آن، درخشانی، لطافت و سلامت موها خواهد بود.

درج دیدگاه

[related_posts_by_tax format=”thumbnails” image_size=”medium” title=”مقالات مرتبط” posts_per_page=”3″ post_types=”post”]